جلسه 104 كارگروه مشورتي ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمي كشور به رياست "كبگانيان" قائم مقام اين ستاد، در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جلسه 104 كارگروه مشورتي ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمي كشور به رياست "كبگانيان" قائم مقام اين ستاد، در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد.
 
در اين جلسه پنج سياست باقي‌مانده از مجموعه سياست‌هاي پيشنهادي تنظيم ظرفيت دانشگاه‌ها بررسي شد و به تصویب نهایی رسید.

اين سياست‌ها ناظر بر بازنگري در "ميزان عرضه آموزش عالي به منظور كاهش تدريجي ظرفيت مازاد بر نياز"، "افزايش ظرفيت جذب دانشجو از كشورهاي ديگر در راستاي تحقق مرجعيت علمي و اثر بخشي در آن كشورها"، "ايجاد تناسب و هماهنگي ميان هدايت تحصيلي در نظام آموزش و پرورش" و "ميزان پذيرش دانشجوي مرتبط با حوزه‌هاي تحصيلی آموزش عالي" است.
 
همچنین تامين استاد از خارج يا اعزام دانشجو به خارج از كشور در موضوعات مورد نياز، جديد و يا اولويت‌داري كه امكانات داخل كشور براي تربيت نيروي انساني متخصص در آن حوزه‌ها كافي نيست، و استفاده از نهادهاي ملي و استاني براي احصاء سقف نياز كشور به رشته‌هاي مختلف تحصيلي و تعيين ميزان عرضه آموزش عالي به صورت مستمر، از سایر عناوین این سیاست‌ها است.
 
لازم به ذکر است پيش‌تر نيز پنج سياست از مجموعه سياست‌هاي پيشنهادي تنظيم ظرفيت دانشگاه‌ها، در جلسات كارگروه مشورتي ستاد نقشه جامع علمي كشور بررسي و تائید شده بود كه اين مجموعه براي طرح و بررسي بيشتر و تصويب، به جلسه شوراي ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار