پژوهشگاه باید متفاوت از "دانشگاه" علم ایجادکند، چنانچه تاکنون دانشگاه‌های زیادی در کشور وجود داشته اما پژوهشگاهی که بتواند به داخل صنعت رفته و اشتغال ایجاد کند، به اندازه‌ی کافی نبوده است.

به گزارش خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛ وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس جدید پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی طی سخنرانی گفت: هم اکنون در زمینه‌های مختلفی از جمله هوا و فضا پیشرفت خوبی داشته‌ایم و باید یک مرحله‌ی جدید را شروع کنیم.

البته با تعریف جدیدی از پژوهش علم و اثر گذاری آن، هم اکنون تفکر ما در امر پژوهش یکی از چرخه های حیاتی علم است.

وی افزود: علم هزینه بردار است و جایگاه مهندسی شیمی می‌تواند چند درصد از اقتصاد کشور را تکان دهد.

احمدی تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی دانشگاه و پژوهشکده و آزمایشگاه در کشور وجود دارد و این سوال مطرح می‌شود که هم اکنون چرخه‌ی علمی در زمینه‌ی شیمی در کشور برقرار شده یا نه؟
بنابراین باید تفکر سنتی را کنار بگذاریم و پژوهش به سمتی حرکت کند که در صنعت اشتغال ایجاد کند و این مورد نظر مسئولان وزارت علوم است.

احمدی تصریح کرد: پژوهشگاه باید متفاوت از دانشگاه باشد و ما باید پژوهش خصوصی و غیر دولتی را که تا کنون وجود نداشته را راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از طریق ارسال فناوری و پژوهش در کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و ترکمنستان بازار خوبی را برای کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار