عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته به دلیل نبود تفکر دانش بنیان است و رمز توفیق کشورهای پیشرفته تحقق در زمینه علم و فناوری و تولید محصول است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم تقدیر از پژوهشگران بر‌تر که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در این هفته شاهد حضور فعال صاحبان علم و فناوری هستیم و در دنیای فعلی نگرش به توسعه سیاسی در فضای رقابت متفاوت است با سایر نگرش‌ها، چنانچه اقتصاد سنتی رنگ باخته در مقابل اقتصاد دانش بنیان و در این اینجا نقش صاحبان و اربابان علم روشن می‌شود. 

وی افزود: تولید ثروت براساس علم و پژوهش است و هم اکنون با واقعیت تلخی چون عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته به دلیل تفکر دانش بنیان را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: رمز توفیق کشورهای پیشرفته تحقق در زمینه علم و فناوری و تولید محصول شکل گرفته از این چرخه است، بنابراین فرهنگ حاکم بر جامعه توسعه یافته فرهنگ اعتقاد به ارزشمندی و ثروت زایی علم دانش است. 

وی در ادامه گفت: هم اکنون در شرایطی هستیم که ارکان اصلی نظام با تاکید و معنی دار کردن علم و پژوهش در اجزای زندگی را مشاهده می‌کنیم و از مهم‌ترین مسائل در حوزه علم و پژوهش ارائه برنامه‌ها و ایجاد انسجام در راستای تحقق با تکیه بر نگرش توسعه ثروت از طریق توسعه علمی، ایجاد ساز و کار مناسب در تحقق چهره علم و پژوهش، تحقق دانشگاه نسل سوم یعنی گذر از مراحل ابتدایی و حرکت به سمت دانشگاه صرفا علم بنیان و پژوهش محور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.