رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به هویت بخشی ثبت احوال به تمام ایرانیان، گفت: داشتن شجره‌نامه و هویت می‌تواند یک ملت را زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه حسن صدقی در همایش گرامیداشت هفته ثبت احوال و سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال که در سالن همایش اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: ثبت احوال به معنای داشتن هویت اجتماعی و شجره‌نامه برای تمام ایرانیان است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال به همه ایرانی‌ها هویت بخشیده است، تصریح کرد: داشتن شجره‌نامه و هویت می‌تواند یک ملت را زنده نگه دارد و بالنده کند.

صدقی ادامه داد: ثبت احوال به معنای افتخار به ارزش‌ها، توانمندی‌های علمی، فرهنگی و دینی است که در گذشته به دست آمده است.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: ثبت احوال چهار واقعه مهم از جمله ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را ثبت می‌کند و ما بر اساس این اطلاعات می‌توانیم حیات جامعه را به نحو درست تنظیم و تدوین کنیم.

وی به رشد سه درصدی جمعیت کشور در سال‌های 65 تا 70 اشاره کرد و گفت: پس از مشاهده رشد جمعیت در این سال‌ها بلافاصله مسئولان فرهنگی، برنامه‌ریزان اقتصادی و سیاسی جامعه برای توقف این رشد، برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام دادند.

صدقی خاطرنشان کرد: بنا به مطالعاتی که انجام داده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که یا برنامه تنظیم خانواده کارشناسانه نبوده است و یا این برنامه به درستی اجرایی نشده است.

وی رشد جمعیت آذربایجان غربی را 1.4 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: این زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود چرا که به گفته کارشناسان ثبت احوال اگر رشد جمعیت کمتر از دو درصد باشد، پیری در جامعه عارض می‌شود و راندمان و سرعت رشد جامعه و به دنبال آن تولیدات علمی پایین می‌آید.

صدقی به افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تغذیه فرهنگی ما برای جوانان کافی نیست و برنامه‌های تربیتی و فرهنگی نیاز به سرمایه‌گذاری دارند./س

برچسب ها: ملت ، ارومیه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.