جمشید فروزش، دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون مصارف مردم بهینه شده است، اظهار داشت: این مسئله موجب شده است میزان تقاضای این محصول مقداری کاهش یابد.
وی به ظرفیتهای خالی صنف مایعات شوینده اشاره کرد و گفت: در این صنف در کشور ظرفیت خالی بسیاری وجود دارد و بعنوان مثال در صابون کمتر از ۱۵درصد ظرفیت خالی وجود دارد.
وی تصریح کرد: البته مصرف صابون در سالهای اخیر رشد نداشته چرا که برخی از مردم بجای صابون اقدام به استفاده از مایعات شوینده میکنند، که این مسئله موجب بروز ظرفیت خالی در این محصول شده است.
دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده اضافه کرد: ظرفیت پودر شوینده، ۳ برابر تولید فعلی است.
وی به بخش شامپو نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز ظرفیت خالی زیادی وجود دارد که میتوان با فعال کردن ظرفیت خالی این بخش، صادرات این محصولات را افزایش داد.
فروزش با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمتهای کنونی این محصولات منطقیتر از قبل شده است، تصریح کرد: قیمتها تقریبا ثابت شده است و حداقل تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: هم اکنون، محصولات شوینده با سود ۱۴ تا ۱۵ درصدی برای تولیدکنندگان عرضه میشود.
انتهای پیام/