قائم مقام سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به سختي و صعوبت كار در سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: مواجهه با ارباب رجوع خاص، سختي كار پزشكي قانوني را دو چندان مي‌كند اما در اين شرايط ابراز رضايت بالاترين مقام قضايي استان و نيز مردم و مراجعين از عملكرد پزشكي قانوني افتخار بزرگي براي مجموعه همكاران پزشكي قانوني محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دكتر عبدالرزاق برزگر در مراسم توديع و معارفه مديركل پزشكي قانوني استان زنجان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اجراي عدالت و قانون از مهمترين وظايف حكومت است افزود: همه مردم طالب عدالت‌اند و متولي اصلي اجراي عدالت در كشور سيستم قضايي است.
 
وي تصريح كرد: در دنياي امروز از همه يافته‌ها و دانش روز براي كشف حقيقت و كمك به احقاق حقوق مردم استفاده مي‌شود، ضمن آنكه پزشكي قانوني به عنوان يكي از بازوهاي كارشناسي قوه قضاييه نقش مهمي در اجراي عدالت دارد.
 
قائم مقام سازمان پزشكي قانوني كشور با بيان اينكه بيش از يك سوم پرونده‌هاي قضايي با ارجاع مقامات قضايي در پزشكي قانوني بررسي و اعلام نظر كارشناسي مي‌شود، اظهار داشت: كار پزشكي قانوين تلفيقي از پزشكي با نگاه به مسائل قانوني است و همين موضوع كار پزشكي قانوني را با حساسيت و مسئوليت‌هاي بالايي مواجه كرده است آن هم در شرايطي كه مراجعين ما يا متألم و آسيب ديده‌اند و يا آنكه بستگان فردي از دنيا رفته و سوگوارند.
 
وي ادامه داد: پزشكي قانوني سالانه بيش از 2.5 نظر كارشناسي صادر مي‌كند و تلاش اين سازمان بر اين است كه صحت و سرعت خدمات ارائه شده را افزايش دهد، البته لازمه تحقق اين امر تأمين امكانات و تجهيزات مناسب، فضاي فيزيكي و نيروي انساني كافي است.
 
برزگر در ادامه افزود: پزشكي قانوني علاوه بر خدمات تخصصي، در حوزه‌هاي آموزشي و پژوهشي نیز فعاليت مي‌كند و اين سازمان بستر مناسبي براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي مرتبط است.
 
وي به برگزاري چهارمين همايش سراسري طب و قضا كه چندي پيش در شيراز برگزار شد و نيز برپايي كارگاه منطقه ‌اي آنتروپولوژي در ايران اشاره كرد و افزود: برگزاري اين برنامه‌ها نشان دهنده فعاليت‌هاي سازمان در حوزه‌هاي آموزشي و پژوهشي است كه با هدف ارتقاي علمي همكاران پزشكي قانوني انجام مي‌شود.
 
 
برزگر در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از تلاش‌هاي دكتر فروزش در مدت تصدي پزشكي قانوني استان، گفت: پزشكي قانوني زنجان در اين مدت با رشد قابل توجهي در حوزه مختلف و از جمله بخش آزمايشگاهي مواجه بود كه اين امر بدون كمك و همراهي مسئولان استاني محقق نمي‌شود.

در ادامه اين مراسم دكتر مهدي فروزش كمبود نيروي انساني تخصصي و فضاي فيزيكي را اساسي‌ترين مشكلات پزشكي قانوني عنوان كرد و با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در راستاي رفع اين مشكلات گفت: اميدواريم با كمك مسئولان استاني اين مشكلات هر چه زودتر در استان زنجان مرتفع شود.
 
برزگر با اشاره به اينكه لازمه تعالي ارزيابي درست از عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي است افزود: بر اساس ارزيابي صورت گرفته از سوي استانداري زنجان پزشكي قانوني استان در بين دستگاه‌هاي اجرايي زنجان رتبه سوم را در ارزيابي عملكرد سال 1390 كسب كرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: كسب رتبه‌هاي اول تا سوم پژوهشي در ميان استان‌هاي درجه 2 طي سال‌هاي اخير و نيز تجهيز آزمايشگاه استان و كاهش زمان پاسخگويي به مراجعات از دستاوردهاي پزشكي قانوني استان زنجان طي سال‌هاي اخير است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار