رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از برندسازی منبت مبلمان ملایر برای نخستین بار درغرب کشور توسط منبت‌کار ملایری خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛محمد بهاری با اشاره به اینکه مبلمان و منبت ملایر به‌ عنوان مهم‌ترین اثرصنایع‌دستی استان همدان به شمار می‌رود افزود: این برندسازی توسط یکی از منبت‌کاران ملایر انجام شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات استادکاران منبت کار الگوبرداری و کپی کاری از روی نمونه تولیدات با کیفیت هنری توسط افراد فرصت طلب و تضعیف حق مالکیت صاحبان اصلی کار است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از کپی‌برداری ازتولیدات منبت مبلمان با کیفیت و دارای اصالت هنری و معرفی تولیدات مرغوب این برند سازی از سوی یک هنرمند منبت انجام شد.
بهاری یادآور شد: این برندسازی منبت مبلمان از سوی اسماعیل امینی از استادکاران منبت‌کار شهرستان ملایر و با همکاری اداره میراث فرهنگی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در این طرح هر مدل مبلمان منبت دارای شناسنامه مخصوص به خود است اضافه کرد: بر اساس این طرح در هر مدل علاوه بر ثبت دارای کد کارگاه، کد مدل و میزان تولیدات از هر مدل بر روی مبلمان حک می‌شود./ش
برچسب ها: منبت ، مبلمان ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.