سخنران حرم مطهر رضوي گفت: به جان خريدن سختي‌ها و گرفتاري‌ها در راه حفظ دين، از مهم‌ترين جنبه‌هاي سيره عملي پيامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله جلست سخنراني با موضوع «اخلاق زندگي در سيره ائمه معصومين(ع)» كه در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، افزود: كسي مي‌تواند دين خود را حفظ كند كه با تأسي به پيامبر(ص)، همه گرفتاري‌ها را با تحمل و شكيبايي پشت سر بگذارد و هرگز به سبب پديد آمدن مشكلات، از دين خود دست برندارد.

وی هجرت پيامبر اسلام(ص) از مكه به مدينه را نقطه عطفي در تاريخ فرهنگ اسلامي عنوان كرد و گفت: اين واقعه آنقدر در تاريخ اسلام با اهميت است كه هجرت پيامبر(ص) را مبدأ تاریخ مسلمانان در دو تقویم هجری شمسی و هجری قمری قرار داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اين كه هجرت پيامبر(ص)، سفري همراه با سختي هاي فراوان بود، اظهار داشت: يكي ديگر از بزرگ‌ترين درس‌هاي هجرت، جان فشاني حضرت امام علي(ع) براي حفظ دين و به دست آوردن خشنودي الهي است.

وي اشاره كرد: زماني كه مشركان مكه نقشه قتل پيامبر(ص) را طراحي مي‌كردند، جبرئيل ايشان را از نقشه شوم آنان باخبر كرد و پيامبر اکرم(ص)، امام علي(ع) را در بستر خويش خواباند تا توانست از آن حادثه جان سالم به در ببرد.

طباطبایی در بخش ديگري از سخنانش بندگی و عبودیت را از اساسی‌ترین اهداف خلقت انسان دانست و افزود: عبوديت هدفی است که بالاتر از همه چیز است؛ به گونه‌ای که حتی از مقام نبوت نيز بالاتر است./ش

یوسف زاده

برچسب ها: سیره ، نبوی ، راه ، حفظ ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.