پزشکان در خصوص ابتلای افراد به برخی بیماری‌های شایع فصول سرد سال در نتیجه استفاده از هواپیما هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روی افراد دریافته‌اند که در فصول سرد سال میزان ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا در حین سفرهای هوایی با هواپیما بیشتر می‌شود در نتیجه برای رفع این مشکل به راهکارهایی نیاز دارند. 

گفتنی است، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در هواپیما‌ها افراد بهتر است تا حد امکان از دست زدن به دسته‌های صندلی خودداری کنند و یا پس از تماس با وسایلی مانند دستگیره‌ها، دسته‌های صندلی، قفسه مخصوص چمدان و سایر وسایل دست‌های خود را به دقت با مواد ضدعفونی کننده بشویند و یا همراه با خود ژل‌های آنتی باکتریال به همراه داشته باشند. 

از جمله دیگر اقدامات در حین سفرهای هوایی خوردن میوه‌های حاوی ویتامین سی مانند پرتقال و یا لیمو ترش است که سبب افزایش مقاومت در مقال ویروس‌ها می‌شود. 

پژوهشگران حتی توصیه می‌کنند افراد از دست زدن به سینی غذا در هواپیما نیز خودداری کنند زیرا براساس تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد از سینی‌های غذا حامل باکتری اشافیلوکوکوس اورئوس که مقاوم به آنتی بیوتیک‌های ساده است، می‌باشند. 

استفاده از دستکش، نشستن در کنار پنجره‌هایی که نور آفتاب را بازتاب می‌دهند و همینطور پوشیدن البسه مناسب به هنگام ترک هواپیما از جمله اقدامات محافظتی است که افراد می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا انجام دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار