پزشكان اغلب در هنگام ابتلاي افراد به بيماري آنفلوآنزا رژيم غذايي خاصي را تجويز مي‌کنند که افراد مي‌توانند با صرف کمي دقت و حوصله اين رژيم غذايي را براي خود لذت بخش نمايند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران براي تغذيه کودک مبتلا به آنفلوآنزاي فصلي توصيه‌هاي مختلفي به والدين مي‌کنند از جمله مصرف موز در دوران بيماري زيرا قطعات موز در ابعاد کوچک و يا حتي پوره موز مي‌تواند به راحتي توسط کودک خورده شود و به آساني به وسيله معده كودك هضم مي شود.

گفتني است، مصرف موز در حين "آنفلوآنزا" به ويژه براي رفع عوارضي مانند "تهوع"، استفراغ و اسهال که اغلب کودکان با آن درگير هستند مي‌تواند بسيار مفيد باشد. 

پژوهشگران همچنين مصرف نان تست را در زمان ابتلا به آنفلوآنزا به والدين کودکان خردسال توصيه مي‌کنند زيرا نان تست مي‌تواند آب اضافه در معده کودک را جذب کند و در نتيجه باعث کاهش احساس تهوع در آنان شود، همچنين "نان تست" به دليل دارا بودن مواد مغذي مي‌تواند منبع خوبي براي رفع احساس گرسنگي بدون احساس سنگيني در معده کودک باشد.

پزشکان به والدين توصيه مي‌کنند که با انجام خلاقيت در چيدمان و ترکيب مواد غذايي سالم روند بهبود کودکان خود را در هنگام ابتلا به بيماري آنفلوآنزا تسريع بخشند. نه اينکه تنها از غذاهاي هميشگي مانند شلغم و يا "سوپ مرغ" براي تغذيه کودک استفاده کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار