سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با وندی شرمن دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا دیدار و دو طرف در خصوص مسایل مهم بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، مقامات روسیه و آمریکا از جمله در مورد اجرای برنامه مشترک اقدامات در باره برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی پرداختند.

این در حالیست که المیادین گزارش داده است که ديپلمات هاي آمريکايي و روس در رايزنی‌هاي خود در مسکو درباره اهميت نقش ايران در موفقيت کنفرانس ژنو2 درباره سوريه به توافق رسيدند. 

ریابکوف و وندی شرمن همچنین درباره موضوعات دستور کار ریاست دوره‌ای روسیه بر گروه هشت کشور صنعتی در سال 2014 و نیز برخی موضوعات دوجانبه مذاکره کردند.

ریابکوف همچنین با اولریش براندنبورگ سفیر تام الاختیار آلمان در روسیه دیدار و دو طرف درخصوص وضع برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کردند. توافق هسته‌ای ژنو در باره مسأله ایران و روند اجرای آن هم در دیدار امور به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

مقامات روسیه در حالی با شرکای این کشور در گروه 1+5 گفت وگو کردند که سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان امروز پس از چهار دور مذاکرات خود با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون (مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اعلام کرد: اختلافات فنی وسیاسی میان ایران و 1+5 با ارایه راهکار حل شد.

وی افزود: تصمیم گیری نهایی درباره راه حل مسایل باقی مانده در خصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در پایتخت‌ها اتخاذ و نتیجه تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، و هلگا اشمیت،‌ معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشرفت بسیار خوبی درباره تمام مسائل مربوط به برنامه مشترک اقدام داشته‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار