شهردار منطقه 15 اعلام کرد: کمیسیون ویژه توافق‌های بافت فرسوده در منطقه 15، به منظور ساماندهی بافت فرسوده و تاثیرگذاری بر محلات پیرامون بزرگراه امام علی (ع) هر هفته در این منطقه برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر انجمنی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون ویژه توافق‌های بافت فرسوده با تشکیل هیئتی از مسئولان املاک و سازمان نوسازی شهر تهران، نماینده ریاست نوسازی شهر تهران معاونت شهرسازی، دبیران شورایاری محلات اتابک و مینابی منتخب ائمه جماعت محلات اتابک و مینابی هر هفته در منطقه 15 برگزار می‌شود.
 
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: بزرگراه امام علی (ع) با طول دو کیلومتر، واقع شدن 4.2 کیلومتر طول این بزرگراه در منطقه 15 بستر مناسب و عامل تاثیرگذاری تحرک و توسعه محلات واقع در محدوده و پیرامون این بزرگراه است.
 
انجمنی با اشاره به جایگاه بزرگراه امام علی (ع) در توسعه محلات واقع در بافت فرسوده افزود: بزرگراه امام علی (ع) بر روی فرسوده‌ترین محله منطقه 15 واقع شده است.
 
احداث این بزرگراه در منطقه 15 تاثیر بسیاری بر توسعه و تحرک محلات پیرامون این بزرگراه داشته است به طوری که در سال 91 رشد 13 برابری نسبت به سال 88 در صدور پروانه‌‌های متقاضیان در این بخش را به همراه داشته است.
 
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: برگزاری کمیسیون توافق‌های بافت فرسوده با ارائه گزارش مسائل فرهنگی، اجتماعی و مسائل شهری به صورت مستمر در هر هفته، ایجاد بستر مناسب در توسعه و اصلاح بافت فرسوده از اقدامات اجرایی این طرح است.
 
انجمنی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر شهرداری منطقه 15 افزود: اجرای 15 پروژه خدماتی، رفاهی، درمانی، فرهنگی، ورزشی،‌احداث فضای سبز، اصلاح فضاهای بی‌دفاع شهری و استفاده بهینه از این فضاها در طرح‌های عمرانی و توسعه شهری، ارتقای سطح سرانه‌های توسعه شهری در محلات منطقه 15، احداث و بازگشایی گذر غنی‌زاده در محله مینابی، اجرایی دو هزار پروژه ورزشی و فضای سبز از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 15 است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرسوده ، بافت ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار