رشد سریع فناوری‌ تلفن‌های همراه و شبکه‌های مخابراتی زیرساخت آن امکان دسترسی غیر مجاز را فراهم می‌کند که با این محصول می‌توان تلفن همراه بومی را امن کرد.

رضا کاظمی، پژوهشگر رتبه اول در پژوهش‌های کاربردی در گفتگو با خبرنگار  اورژانسit باشگاه خبرنگاران، گفت: از آنجایی که رشد سریع فناوری تلفن همراه و شبکه‌های مخابراتی زیرساخت آن، سوءاستفاده‌ها و دسترسی‌های غیر مجاز به صوت و داده‌های جابه‌جا شده در این شبکه را اجتناب ناپذیر نموده است به فکر ساخت تلفن همراه امن بومی افتاده‌ایم.

وی گفت: آسیب‌های امنیتی تلفن همراه ناشی از پروتکل‌های امنیتی شبکه تلفن همراه و دیگری ناشی از درزهای امنیتی تلفن همراه است و تلفن همراه امن بومی کمک می‌کند علاوه بر ایمن بودن در برابر انواع حملات، ابزارهایی را برای برقراری امنیت و کنترل آن بکند.

وی گفت: این محصول در حقیقت ترکیبی از دانش مخابرات دیجیتال، شبکه و داده، امنیت شبکه سیستم عامل لینوکس و برنامه‌نویس آندورید است که ویژگی‌هایی از جمله رمز کننده انتها به انتهای مکالمه، پیامک و فایل پیام در مکالمه، مانیتورینگ و تحلیل پروسه‌های اجرایی، رمز کننده پیامک، داده و فایل‌های دلخواه، هشدار شنونده غیرمجاز و امحا کننده اطلاعات، برنامه‌ها و سیستم عامل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن ، شبکه ، بومی ، دانش ، پیامک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار