گنجينه قرآن آستان قدس رضوي با داشتن قرآن‌هاي نفيس و ارزشمند درنوع خود بي نظير است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، طلبه چيني جامعه المصطفي مشهد در حاشيه بازديد گروهي از دانشجويان جامعه المصطفي العالميه مشهد از فعاليت‌هاي آستان قدس رضوی با بیان این مطلب، اظهار داشت: فعاليت‌هاي این نهاد در مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي در قالب عكس و تصوير بيان مي‌شود كه اين امر باعث افزايش سطح آگاهي عموم زائران از سطح و تنوع فعاليت‌ها و خدمات خواهد شد.

فاطمه ريما ادامه داد: در موزه قرآن آستان قدس رضوي، تعدادی از قرآن‌هاي منسوب به دستخط امامان شيعه و انواع نسخ خطي وجود دارد كه بسيار ارزشمند هستند.

وي عنوان كرد: بايد اطلاع رساني گسترده‌اي از فعاليت‌‌هاي آستان قدس رضوي در بين كشورهاي مختلف از جمله كشور چين صورت گيرد تا شاهد پيشرفت آستان قدس رضوي در عرصه جهاني باشيم.

وي با اشاره به اينكه كتابخانه مركزي و موزه‌هاي آستان قدس رضوي منحصر به فرد است، افزود: در كشور چين با وجود اينكه مسلمان زيادی حضور دارند، اما مؤسساتي از قبيل مراکز فرهنگی آستان قدس رضوي وجود ندارد.

اين دانشجوي طلبه اظهار كرد: در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي، كتاب‌ها و نسخ خطي بسيار قديمي جمع آوري شده است كه افراد محقق و پژوهشگران زيادي مي‌توانند با بهره‌مندي از اين كتاب‌ها مطالعاتي دقيق را انجام دهند.

وي با اشاره به پيشرفت آستان قدس رضوي در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي بيان كرد: مؤسسات فرهنگي آستان قدس رضوي از جمله بنياد پژوهش‌هاي اسلامي با انجام مطالعات پژوهشي و بنيادي درباره علوم اسلامي و چاپ كتاب‌هاي مختلف علمي توانسته اند به موفقيت های زیادی دست يابند./س


برچسب ها: آستان ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.