به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فرهاد تیموری اظهار داشت: طی 9 ماه امسال مدارک و مستندات 60 نفر از مدیران کنترل کیفیت در کارگروه تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت بررسی و تأیید صلاحیت شد.
وی با بیان اینکه انطباق محصولات یک واحد تولیدی با استاندارد مربوطه رابطه مستقیم با عملکرد صحیح و دقیق مدیر کنترل کیفیت واحد مربوطه دارد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع وزیران عضو شورای عالی استاندارد اقدام به تصویب آیین نامه تائید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت کردند.
مدیرکل استاندارد همدان افزود: از شرایط انتخاب مدیران کنترل کیفیت دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته مرتبط، گذراندن دورههای آموزشی مرتبط و قبولی در آزمون کتبی به منظور تعیین سطح دانش و مهارت است.
وی ادامه داد: بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید و جلوگیری از تولید محصول در صورت بروز نقص در انطباق با استاندارد مربوطه از مهمترین وظایف مدیر کنترل کیفیت است.
تیموری با بیان اینکه هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم به بکارگیری یک مدیر کنترل کیفیت است، تصریح کرد: کارشناسان اداره کل طی بازرسیهای مکرر نسبت به بازدیدهای فنی خود از واحدهای تولیدی اقدام و براساس چک لیستهای تعیین شده و مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت فعالیتهای آنان را در واحدهای تولیدی رصد میکنند.
وی گفت: بر اساس نتایج بازرسیهای کارشناسان استاندارد از عملکرد مدیران کنترل کیفیت، تمدید یا تجدید پروانه تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در کارگروه بررسی میشود.
انتهای پیام/م