مدیر کل ورزش و امور جوانان استان همدان گفت: هیات های ورزشی باید برای اعزام ورزشکاران ملی پوش، داوران و مربیان برتر استان به بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی برنامه ریزی دقیق و هدفمندی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  افتخاری  در جمع روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان افزود: بهترین نتایج ورزش استان طی سه سال اخیر رقم خورده است به طوری که ما در بازی‌های المپیک و مسابقات گوانگژو با کسب مدال های رنگارنگ رکورد خوبی را در کشور و در بین استان‌ها بر جای گذاشتیم.
وی افزود : در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو سه ورزشکار همدانی رتبه های خوبی را کسب کردند و انتظار داریم در این دوره از رقابتها این تعداد از نظر کیفی و کمی از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.
سید عبدی افتخاری گفت: هیات های ورزشی باید برای اعزام ورزشکاران ملی پوش، داوران و مربیان برتر استان به بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی برنامه ریزی دقیق و هدفمندی انجام دهند.
وی یاد آور شد: از بین تمام رشته هایی که برای ورزش همدان در میادین مختلف داخلی و خارجی کسب افتخار می کنند، بیشترین نگاه ما به کسب موفقیت در بازی های آسیایی سال 2014 در شهر اینچئون کره جنوبی به رشته های موفق و پر مدالی چون قایقرانی ، کشتی ، جودو ، تیراندازی ، کبدی ، تکواندو ، سنگنوردی و... است.
افتخاری با تاکید بر اهمیت حضور موفق ورزشکاران همدانی در بازی های آسیایی و کسب مدال از این مسابقات، تصریح کرد: به همین خاطر قهرمانان ارزنده ما باید از هم‌اکنون به فکر حضوری قوی در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی که مقدمات حضور درخشان در المپیک برزیل است، باشند.
وی تصریح کرد: برای اینکه در بازی‌های آسیایی سال 2014 کره جنوبی و همچنین المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نمایندگان شایسته‌ای از ورزش استان حضور داشته باشند، باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و به همین منظور برنامه ریزی‌های خوبی توسط حوزه معاونت توسعه امور ورزش اداره کل صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان ورزش استان و روسای هیات های ورزشی که در امر قهرمان پروری و نخبه پروری موفق بوده اند و فراهم کردن زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله اقدامات انجام شده برای موفقیت ورزشکاران استان در این رقابتها می باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: به دنبال شناسایی قهرمانان فرا ملی با دادن اولویت به هیئت‌های مدال‌آور و شایسته هستیم و سعی داریم حضور مقتدرانه در این بازی‌ها داشته باشیم و انشالله برای ایجاد انگیزه در قهرمانان در دهه فجر امسال از این عزیزان در مراسمی تجلیل بعمل خواهیم آورد.
سید عبدی افتخاری ادامه داد: آنچه که در این بین باید بیش از همه، مورد توجه هیئت‌های ورزشی اين استان قرار بگیرد، استعدادیابی و توجه به رده‌های سنی پایه است تا از زمان باقی مانده برای پرورش آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حضور منظم و موفق در مسابقات لیگ‌های رشته‌های مختلف ورزشی کشور و همچنین پیکارهای قهرمانی کشور در تمام رشته‌ها می‌تواند زمینه‌ بروز توانمندی ورزشکاران مستعد همدانی را به وجود بیاورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: سیاست کلی نظام و وزارت ورزش توجه جدی به دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی است به طوری که ما از این دو حوزه غفلت نکردیم.
وی ورزش قهرمانی و توجه به آن را اسباب هویت ملی و غرور حقیقی اعلام کرد و افزود: در کنار توجه به ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را فراموش نکرده‌ایم و معتقدیم توجه به آن پایه ورزش قهرمانی است.
مدیرکل ورزش و جوانان اظهار کرد: استان همدان در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت بسیار خوبی دارد و از استانهای برتر این حوزه در کشور است
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر هیئت‌های ورزشی با مشکلات مالی دست به گربیان هستند میطلبد در امر جذب اعتبارات از فدارسیون‌ها و برنامه‌ریزی به منظور درآمدزایی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.
افتخاری تصریح کرد: نباید اجازه داد دغدغه‌های مالی مانع از پیشبرد اهداف پیش‌رو شود که در این راستا استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات نقش بسیار موثری دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت:‌ همدان از لحاظ ظرفیت‌های ورزشی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و باید استعدادهای نهفته آنها کشف شده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، ورزش همدان در کشور به جایگاه حقیقی خود برسد.
وی در رابطه با حضور حامیان مالی بخش‌ خصوصی در ورزش گفت: دست تمامی کسانی که در ورزش استان به گونه‌‌ای همراه، همدل و همسو با چارچوب‌ها و نظام‌های ورزشی هستند را به گرمی می‌فشاریم زیرا با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه احتیاج مبرم به حضور آنها در بدنه‌های ورزشی و جامعه ورزشی استان احساس می‌شود./ش
برچسب ها: هیات ، بازی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.