نائب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري خارجي آذربايجان غربي گفت: با توجه به اشراف كامل استاندار آذربايجان غربي به موضوعات اقتصادي جهش اقتصادي اين استان در آينده نزديك با افزايش سرمايه‌گذاري خارجي محقق مي‌شود

حسين دبيري در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اروميه با اشاره به چگونگي آغاز بكار مركز سرمايه گذاري خارجي آذربايجان غربي اظهار كرد: كار سرمايه گذاري خارجي در استان از كمتر از سه سال پيش و همزمان با تاسيس اين مركز در سال 90 در استان آغاز شده است و قبل از سال90 عملا جذب سرمايه هاي خارجي در استان صفر بوده است.

وي گفت: از سال 90 كه اين مركز فعاليت خود را آغاز كرد شاهد رشد جذب سرمايه هاي خارجي در استان بوده‌ايم.

اجراي 17 طرح سرمايه‌گذاري

مديركل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان غربي تصريح كرد: در 2 سال گذشته شاهد 17 طرح سرمايه گذاري در شرف اتمام و يا به اتمام رسيده هستيم كه فعالين اقتصادي در استان به سرمايه گذاري پرداخته اند.

وي اضافه كرد: مبلغي معادل 395 ميليون و 108 هزار دلار در قالب اين 17 طرح مصوب در استان ما سرمايه گذاري صورت گرفته است.

رشد سرمايه گذاري در سال92

نائب رئيس مركز سرمايه گذاري خارجي آذربايجان غربي بيان كرد: از سال 92 مبلغ مذكور به270 ميليون و 963 دلار رسيده كه 175 درصد رشد داشته است.

دبيري با اظهار اينكه 72 درصد كل سرمايه مصوب در طول سال‌هاي متمادي مربوط به سال 92 است گفت: فقط 28درصد از اين سرمايه مربوط به سنوات گذشته است.

وي از سرمايه گذاري وارداتي 17 ميليون و 550 هزار دلاري در قالب 17 طرح مذكور در استان خبر داد و اضافه كرد: اين سرمايه گذاري شامل 6 مورد در اروميه، 3 مورد خوي، 2 مورد ماكو، 2 مورد پيرانشهر، 1 مورد سردشت، 2 مورد چايپاره و 1 مورد تكاب است.

صنعت و گردشگري مهمترين بستر سرمايه‌گذاري

دبيري بيشترين و عمده‌ترين زمينه‌هاي سرمايه گذاري در استان را صنعت و گردشگري عنوان كرد و افزود: با توجه به نشستي كه دو روز قبل با مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان در خصوص اهميت جذب سرمايه‌گذار در استان برگزار شد و با عنايت به اينكه استاندار آذربايجان غربي به اين امر اشرافيت كامل دارند، نويد مي‌دهم كه با سرمايه گذاري مطلوب جهش اقتصادي خوبي در استان مواجه خواهيم بود.

وي بيان كرد: در روند جذب سرمايه گذاري خارجي در آذربايجان غربي مشكل قابل توجهي ديده نمي‌شود و مركز خدمات سرمايه‌گذاري خارجي در جهت رفع مشكلات پيش رو سرمايه‌گذاران تمام تلاش خود را بكار مي‌گيرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.