همزمان با فرارسیدن هفته وقف، همایش بزرگ ˈوقف، احسان ماندگارˈ با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت (ع)، امام جمعه دماوند، مسوولان شهرستانی و شهری و نیز دست اندرکاران عرصه وقف برگزار شد.

امام جمعه دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن وقف را احسان ماندگار و اقدام خدا پسندانه دانست و گفت: تاثیر وقف جاودان و مستمر خواهد بود زیرا این سنت حسنه با نیت قرب الهی توسط واقفین خیر اندیش و خیر اندیشان واقف در دوره های مختلف تاریخ انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ بیان کرد: وقف، نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگ دینی و رفع محرومیت و خدمت بدون منت به همنوعان در همه ابعاد داشته و دارد که این مهم را می توان از برکات وقف دانست.

وی ضمن قدردانی از حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت (ع)، اقدامات ارزشمند ایشان را در حوزه وقف عظیم و ماندگار خواند و گفت: شهرستان دماوند دارای دو حوزه علمیه برادران با 220 طلبه و یک حوزه علمیه خواهران با 60 طلبه می باشد که در راستای تعالیم الهی تحصیل می کنند.

امام جمعه دماوند به امامزادگان واجب التعظیم این منطقه اشاره کرد و گفت: امامزاده هاشم (ع)، امامزاده عبدالله (ع) آینه ورزان دماوند، امامزاده شمس الدین محمد (ع) و دیگر امامزادگان که منتسب به امام صادق (ع) و امام حسن مجتبی (ع) می باشند، امروز در منطقه ما مورد توجه هستند.


برچسب ها: همایش ، وقف ، احسان ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.