حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع اولیاء و مربیان مدارس شهر تهران در تالار فرهنگ، گفت: برای ترویج فرهنگ نماز باید خشوع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان مطالبی در مورد نماز گفت: برای تشویق دانش‌آموزان برای به‌جا آوردن نماز باید نعمت شماری کرد و نعمت‌های خدا را به رخ آنها کشید.
 
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: فرهنگ سازی به جا آوردن نماز برای دانش‌آموزان باید در برنامه کاری اولیاء‌ و مربیان و مشاوران در مدارس باشد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی به اجزای نماز اشاره کرد و گفت:‌ نماز از بخش‌های مختلف از جمله آزادی، انتخابات، خورشید، ماه، ستاره، یاد شهدا، رنج، حق طفل، حق حیوانات، حق همنوع انسان، معاد و استقلال تشکیل شده است.
 
وی با اشاره به اسرار و رموز در نماز گفت: نماز خواندن با مسواک زدن هفتاد ثواب، گرفتن وضو با آب سرد سی ثواب، بهترین راه رسیدن خون به مغز هنگام سجده از اسرار و رموز نماز است که باید این اسرار را به دانش‌آموزان آموخت.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان توصیه‌ای به مربیان اولیاء و مشاوران گفت: سعی کنید در امر ازدواج دانشجو عنایت داشته باشید برای جلوگیری از انحرافات، آسیب‌های احتمالی و اجتماعی ترویج فرهنگ نماز در این امر کوشا باشید.
 
وی در پایان افزود: بنیاد ازدواج تشکیل دهید، مشکل ازدواج جوانان را حل کنید و سپس برای ترویج فرهنگ نماز آنان اقدام لازم را انجام دهید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار