اجرای نمایش «بادی که تو را خشک کرد مرا برد »به کارگردانی «علی نرگس نژاد »و با بازی «بهاره رهنما» و «پژمان جمشیدی» نیمه دی ماه در فرهنگسرای نیاوران به پایان رسید.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، این نخستین حضور پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است که با حضور در یک سریال موفق تلویزیونی وارد عرصه بازیگری شد و حالا پس از سریال پژمان ، حضور در یک نمایش موفق را تجربه کرده است.

جمشیدی در پایان آخرین اجرای "بادی که تو را خشک کرد مرا برد" در گفت و گو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران با اشاره به اولین حضور خودش در صحنه تئاتر گفت: به عنوان اولین تجربه تئاتری باید بگویم که این کار را خیلی دوست داشتم ، هم تجربه خیلی خوب بود که به عنوان بازیگر روی صحنه تئاتر مقابل تماشاگر قرار می گرفتم و هم چیزهای جدید زیادی  یاد گرفتم که می تواند در آینده خیلی برایم مفید باشد. به هر حال به عنوان کسی که پیش از این در یک کار تلویزیونی حضور داشته باید بگویم تئاتر ویژگی های  خاص و شرایط خودش را دارد و من از این کار خیلی چیزها یاد گرفتم.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که از عملکرد خودش در اولین تجربه حضور روی صحنه تئاتر راضی بوده یا نه گفت: باید بگویم از عملکرد خودم راضی بودم و در واقع به همین اندازه انتظار داشتم. البته مهمتر این است که کارگردان نمایش آقای نرگس نژاد از کار من راضی بود و این اهمیت زیادی داشت. خودم فکر می کردم حداکثر از 10 اجرای من راضی باشد و چنین انتظاری داشتم اما فکر می کنم خیلی بیشتر از این بود که مایه خوشحالی است. همچنین فکر می کنم تماشاچی هم کار ما را دوست داشت و باید از این جهت خوشحال باشیم. اینکه سالن نمایش در طول 30 اجرا کاملا پر باشد و هر شب تماشاچی زیادی کار را همراهی کنند نشان دهنده رضایت تماشاچی است و من از این اتفاق خوشحال هستم. البته نظر منتقد و کارشناس هم بسیار مهم است اما در نهایت من از این خوشحالم که کارگردان نمایش از کار من راضی بوده و این اتفاق خوبی است.

جمشیدی در ادامه گفت: من در این نمایش به دنبال چیز خاصی نبودم و فقط می خواستم تجربه تازه ای داشته باشم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم که این اتفاق افتاد و خیلی چیزها از حضور روی صحنه نمایش یاد گرفتم. باید تشکر کنم از همه عوامل گروه که در طول این نمایش با هم همراه بودیم و اولین تجربه اجرای تئاتر را در کنار آنها داشتم.

بازیگر سریال پژمان همچنین در پاسخ به این سوال که در آینده کاری خودش به دنبال حضور در تلویزیون ، سینما و یا تئاتر خواهد بود گفت: تئاتر از نظر مالی با تلویزیون و سینما بسیار متفاوت است. در حال حاضر تئاتر بخش جنبی زندگی خیلی از هنرمندان است و این به دلیل شرایط مالی است. البته من دوست دارم در آینده اگر امکان همکاری با کسانی که کار خودشان را به درستی بلد هستند فراهم شود خوشحال می شوم که باز هم تجربه حضور در تئاتر را داشته باشم چرا که این هنر برای من ارزش ویژه و جایگاه خاصی دارد.

جمشیدی به خصوصیات تئاتر و همینطور سختی های اجرای تئاتر روی صحنه اشاره کرد و گفت: تئاتر خیلی متفاوت از تلویزیون است ، اینجا خبری از دوربین نیست ، نمی توان به خاطر یک اشتباه صحنه را متوقف کرد و دوباره فیلمبرداری کرد. در تئاتر هیچ کس حق اشتباه ندارد ، فکر می کنم از این نظر تئاتر شبیه فوتبال و به طور کلی ورزش حرفه ای است. در واقع شما در تئاتر هم مقابل تماشاگر هستی و نمی توانی اشتباه کنی که البته اگر اشتباه کنی جایی برای جبران نیست و تماشاگر این اشتباه را مستقیما می بیند. همه چیز زنده است ، مقابل تماشاگر حس می گیری ، تمرکز می کنی و البته باز هم مثل فوتبال بعد از پایان کار واکنش تماشاچی را می بینی که از کارت رضایت داشته اند یا نه ، دوستت داشتند یا نداشتند. من در این کار سختی تئاتر را با همه وجود احساس کردم و واقعا باید بگویم کار کردن در تئاتر برای بازیگر خیلی از سخت تر از تلویزیون و بازی مقابل دوربین است.

دومین تجربه هنری پژمان جمشیدی هم در کنار بهاره رهنما رقم خورد. او در خصوص همکاری با رهنما در اولین سریال  و اولین نمایش می گوید: من تجربه بازی کنار بهاره رهنما را در اولین نمایش هم داشتم . باید بگویم خانم رهنما یک بازیگر توانمند و البته بسیار باهوش است و این خیلی به من کمک کرد. بازی کردن مقابل او سخت و در عین حال شیرین است. مهم این است که آدم باهوش در طول کار به طرف مقابل خودش کمک می کند و بهاره رهنما هم کاملا همینطور است. او در طول این دو تجربه کمک زیادی به من کرد و تاثیر زیادی داشت. 

جمشیدی در پایان با اشاره به تجربه اجرا در سالن های حافظ و فرهنگسرای نیاوران گفت: شرایط نمایش ما طوری بود که در حافظ شرایط بهتری داشتیم. در واقع میزان سن کار ما با سالن حافظ منطبق بود چون باید کار از دو سو دیده می شد و تماشاگر خودش را نزدیک تر به کار احساس می کرد. تغییر مکان و ورود به سالن نیاوران از این نظر برای ما کمی سخت بود چرا که ارتباط ما و تماشاگر دیگر دو سویه نبود با این وجود تلاش خودمان را کردیم و فکر می کنم در برقراری ارتباط با تماشاگر موفق بودیم. در عین حال امکانات بهتر و مناسب فرهنگسرای نیاوران و سالن این فرهنگسرا برای تماشاچی و هم بازیگر شرایط خوبی ایجاد می کند و باید بگویم سالن نیاوران برای گروه ما بسیار خوب و راحت بود و اجراهای خوبی در این مکان داشتیم.

گفتنی است، نمایش «بادی که توراخشک کرد، مرا برد» به کارگردانی علی نرگس نژاد و با بازی بهاره رهنما و پژمان جمشیدی از دوم تا 15 دی ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت. این نمایش دارای موضوع اجتماعی ست و زندگی یک زوج را روایت می کند که نقش این دو زوج را پژمان جمشیدی و بهاره رهنما بازی می‌کردند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار