همراه با پرواز سیمرغ امید؛/74

تعدادي از حاضران جشنواره فجر سال بعد هم مشخص شدند

با انتخاب 21 فيلم راه يافته به جشنواره فيلم فجر برخي از فيلم هاي شاخص از كارگرداني چون "داريوش مهرجويي" و "رضا عطاران" و "كيانوش عياري" و "روح‌الله حجازي" از حضور احتمالي در بخش مسابقه جاماندند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، با اعلام اسامي فيلم هاي راه يافته به سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر تعدادي از فيلم و كارگردانان فرصت حضور در رقابت امسال را از دست دادند كه احتمال تقاضاي عوامل سازنده براي حضور مجدد در بخش مسابقه سال آينده وجود داردو در اين گزارش نگاهي به آنها انداختيم.

•کیانوش عیاری (خانه پدری)
 
«خانه پدری» آخرین ساخته‌ی سینمایی کیانوش عیاری است که داستان آن از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل پهلوی آغاز می‌شود. این فیلم درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد. تاثیر این اتفاق در 6 دهه در «خانه‌ی پدری» روایت می‌شود.

در فیلم «خانه پدری»،مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... به ایفای نقش پرداختند.
 
• نرگس آبیار (شیار 143)

فیلم سینمایی «شیار 143» دومین اثر بلند سینمایی نرگس آبیار بعد از «اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک تر است»‌ به نقش زن در 8 سال دفاع مقدس می پردازد و داستان خانواده ای در دوران جنگ تحمیلی است.

در این فیلم مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو و یدالله شادمانی و رضا کیانیان نقش آفرینی کرده اند. 

• رضا اعظمیان (دلتنگی‌های عاشقانه)‌

«دلتنگی‌های عاشقانه» آخرین ساخته رضا اعظمیان در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پذیرفته شد اما به دلیل تمام نشدن مراحل فنی از حضور در بخش مسابقه انصراف داد و چندی به خاطر مشکلات مالی در مرحله ساخت موسیقی متوقف شد.

این فیلم داستان فرشته و منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه‌‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود. در این فیلم محمدرضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی، شیوا خنیاگر و … حضور دارند.

• جهانگیر الماسی (رنج و سرمستی)

جهانگیر الماسی بازیگر سینما، ساخت اولین فیلمش را به‌عنوان کارگردان با عنوان «رنج و سرمستی» آغاز کرد.

ماه‌چهره خلیلی، احمد کاوری، شهرام پوراسد و مهدی صبایی بازیگرانی هستند که در این فیلم با جهانگیر الماسی همکاری کرده‌اند.

• علیرضا امینی (بلوک9 خروجی 2)

علیرضا امینی پس از آنکه دو سال قبل با «انتهای خیابان هشتم» در جشنواره فجر شرکت کرد و فیلمش در گیشه با استقبال مخاطبان روبرو شد، مجددا سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و جدیدترین فیلم سینمایی خود با عنوان «بلوک 9 خروجی 2» را جلوی دوربین برد.

در «بلوک 9 خروجی 2»  امیر جعفری‌، پانته‌آ بهرام‌، حمیدرضا آذرنگ‌، الهام کردا‌، شبنم مقدمی‌ و... ایفای نقش کرده‌اند.

• فریدون جیرانی (خواب زده ها)

جیرانی یکی از پرحاشیه‌ترین کارگردانان سینمای ایران در سال گذشته بود. «من مادر هستم» اگرچه توانست فروش خوب دو میلیارد تومان را تجربه کند اما طعم تجمع انصار حزب‌الله روبروی وزارت ارشاد را هم به مسوولان چشاند.

او اسفند سال 91 فیلمبرداری فیلم جدیدش که یک کمدی اجتماعی بود را با نام «زندگی 2گانه فیروز » آغاز و چندی قبل با نام جدید «خواب زده ها» آن را به پایان رساند.

فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا و اکبر عبدی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند که با نگاهی دینی ماجرای مردی میانسال را روایت می‌کند که بسیار خسیس بوده و بروز ماجراهایی، تحولی را در زندگی وی ایجاد می‌کند.

• شهاب حسینی (ساکن طبقه وسط)

اگرچه شهاب حسینی تاکنون تجربه کارگردانی نداشته اما قطعا فیلمی بود که  می توانست در جشنواره فجر مورد توجه قرار گیرد.

«ساکن طبقه وسط» طنز فلسفی درباره یک نویسنده جوان است که وارد یک خانه سه طبقه می‌شود و در آن خانه درگیر اتفاقاتی خواهد شد.

در این فیلم که تهیه کنندگی آن را امیر سمواتی بر عهده دارد بازیگرانی از جمله: شهاب حسینی، حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، طناز طباطبایی، هنگامه قاضیانی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، حسین محجوب، نیما رئیسی، فخرالدین صدیق شریف، امید روحانی، جواد عزتی، فرید سمواتی، مانی کسرائیان، حسین محب اهری، دیبا زاهدی، علی شادمان و ... نقش آفرینی کرده اند.

• عباس رافعی (فصل فراموشی فریبا)

«فصل فراموشی فریبا»‌آخرین ساخته عباس رافعی روایت داستان زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش وی برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند.

بازیگران آن ساره بیات ،امین زندگانی ، شهین تسلیمی ،هومن کیایی ، مرجان سپهری ، ماجین موسوی، عباس شجاع ، فریبا آهنگ ، ژیلا آل رشاد ، ژیلا‌‌ شاهی،مهدی محتشمی، سعید فرجی، عباس رستگار پور،پرستو مدانلو،عدنان کاپوسیان ، بهزاد مشایخ ، ابراهیم ابراهیمی،ابوالحسن علی محمدی ، علی گل زاده ، امیر کیوان معصوم، محمد سلمان اعلایی، محمد خالصی، مهسا نوعی ،سمانه صالحی ، فرناز قره خانی،سادیا جلالی پور ،سحر عبدالهی،گلاره دربندی، هدیه مشایخ، نازنین امینی،بهروز باغبان، امیر حسی روحی ،عبد الرضا حمیدی ، شراره میزانی، سمانه صالحی، ساسان صالحی و ... هستند.

• رضا سبحانی (به تهران خوش آمدید)

رضا سبحانی بعد از فیلم‌های سینمایی «رژیم طلایی»، «خاک سرد» و «زیستن» برای سی و دومین جشنواره فیلم فجر«به تهران خوش آمدید» را به تهیه کنندگی مجتبی امینی  در دست تولید داشت.

«به تهران خوش آمدید» در پیرامون تحریم ایران است که جریان دو توریست را به بهانه عبور از کشور ایران و آشنایی با فرهنگ مردم روایت می کند.
 در این بین آنها با مشکلاتی روبرو می شوند و همه این اتفاقات و سختی ها را ناشی از تحریم‌هایی می دانند که کشورهای خودشان ایجاد کردند.

هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، همایون ارشادی، رضا ناجی، بابک حمیدیان، رابعه مدنی، عمارتفتی، شقایق فراهانی و سام قریبیان از جمله بازیگران «به تهران خوش آمدید» هستند.

• علی عطشانی (نقش نگار)

فیلم سینمایی «نقش نگار» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی که بهرام رادان نقش اصلی آن را بازی می کند در سکوت خبری کامل ساخته شد و آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، الهه حصاری، سعید چنگیزیان و ... در آن ایفای نقش کرده اند.

فیلمنامه «نقش نگار» را مهران کاشانی نوشته که در کارنامه اش نگارش فیلمنامه «آواز گنجشکها» به چشم می خورد. ظاهرا فیلم تازه عطشانی کاری متفاوت در کارنامه اش به حساب می آید.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: فرزاد بدون هماهنگی با پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد.رضایت موقت پدر همه چیز را برای مراسم خواستگاری فراهم می کند.اما گذشته نگارهمه شرایط را دچار تغییر می کند.

بازیگران:بهرام رادان،آیلین حسینیان،آتیلا پسیانی،گوهر خیر اندیش،الله حصاری،سعید چنگیزیان،شیوا خسرو مهر و ناصر ملک مطیعی همچنین تورج اصلانی (مدیر فیلمبرداری)، عبدا... اسکندری (طراح گریم)، محمد شاهوردی (صدابردار)، سعید هاشمی (مدیر تولید) دیگر عوامل اصلی پشت دوربین این فیلم هستند.

• رضا عطاران (فرش قرمز)‌

رضا عطاران فیلمبرداری نخستین اثر سینمایی اش با عنوان «ردکارپت» را در حاشیه جشنواره کن آغاز کرد و کار خود را با گرفتن صحنه‌های هواپیما آغاز کردند و سپس فیلمبرداری را در بازار فیلم و محوطه‌ی مقابل کاخ جشنواره کن ادامه دادند.

این فیلم که نقش اصلی آن را رضا عطاران بازی می‌کند، درباره یک علاقه‌مند به سینماست که با مشقت فراوان خودش را به جشنواره فیلم کن می‌رساند و اتفاقات فیلم در این شهر به‌ وقوع می‌پیوندد.

فیلمبرداری «ردکارپت» که احمد احمدی عهده‌دار  بود و بخش‌هایی از آن هم در شهر «مونت‌کارلو» فرانسه فیلم‌برداری شد.

کیوان مقدم(طراح صحنه و لباس)، محسن بابایی (طراح گریم)، رود ریگو آلی‌سا (صدابردار)، جمال هاشمی و آنابلا ماچالت (دستیار کارگردان)، کارلا لارسون (مدیر تهیه) و احمد احمدی (مجری طرح) بخشی از عوامل ساخت «رد کارپت» هستند.

• احسان عبدی پور ( پاپ)

عبدی پور که فیلم تحسین شده «تنهای تنهای تنها» را در حال اکران دارد فیلم سینمایی «پاپ» را در بوشهر کلید زده است.

«پاپ» روایت گوشه ای اززندگی سیاهانی که سالیان پیش بلاجبار ازموطن خود روی به هجرتی سیاه اوردند، می باشد. برای گریز از فقر وحقارت، بیماری و مرگ، بیچارگی و درماندگی هجرتی سیاه کردند تا برده و سرخورده نباشند و حقوقشان همسو باشد با سفیدان.

• هاتف علیمردانی (مردن به وقت شهریور)

علیمردانی پس از «به خاطر پونه»‌ اثری شبیه به آن با نام «مردن به وقت شهریور»‌را ساخت. این فیلم نیز ماجرای دو جوان است که در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند.

حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، صبا گرگین پور و نوید لایقی مقدم از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری، سودابه خسروی  طراح گریم، فروزان جلیلی ‌فر مدیر هنری صحنه و لباس، علی افشین راد دستیار کارگردان و برنامه ریز، امیر ادیب پرور تدوین، افشین عزیزی آهنگساز، میثم یاردیلو صدابردار،  شاهین حدادیان مدیر تولید و ناصر هادیان فر جانشین تولید اشاره کرد.

• حامد کلاهداری (شاباش)

«شاباش» پس از فیلمهای «شکلات داغ» و «پایان نامه» سومین ساخته سینمایی حامد کلاهداری است که داستان زندگی حاج احمد عباچی (اکبر عبدی) را روایت میکند که پول پیش خانه‌اش را در عروسی خواهرزاده‌اش شاباش میدهد و درگیر اتفاقاتی می‌شود.

بازیگران آن شامل اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، رضا رویگری، روح‌ا... کمانی، مرجانه گلچین، نیما گرانی، سارا خوئینی ها، الیزابت امینی، زهره حمیدی و کامران فیوضات است.

• بهمن گودرزی (آتیش بازی)

«آتیش بازی» ‌دومین فیلم بلند سینمایی بهمن گودرزی پس از « شیش و بش» است که در سال 90 یکی از پر فروش ترین فیلم های سال بود.

این فیلم که می خواهد بگوید:‌قدیمیا می گن طرف این قدر شیر داغ خورده دهنشو سوزنده، موقعی که می خواد دوغ بخوره فوتش می‌کنه. حالا این شده حکایت آدمای آتیش بازی یا اینقدر تخته گاز می رن که یاتاقان می زنه یا این قدر احتیاط رو رعایت می‌کنن که از انورو بوم می افتن. از بازی امین حیایی، الناز شاکردوست، سحر قریشی ، شقایق دهقان ، میرطاهر مظلومی، عزت الله مهرآوران بهره برده است.

• مجید مجیدی (محمد«ص»)

به‌نظر می‌رسد پروژه سینمایی مجید مجیدی که «محمد (ص)» نام دارد را باید پر هزینه‌ترین فیلم سینمای ایران دانست. البته تاکنون هزینه ساخت «محمد (ص)» اعلام نشده است، اما ارقام چند ده میلیاردی‌ درباره بودجه این فیلم بیان می‌شود.

مجید مجیدی که با «بچه‌های آسمان» نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده بود، برای ساخت «محمد (ص)» یک شهرک سینمایی ساخته و بخش‌هایی را هم در آفریقا جلوی دوربین برده است. همچنین در این پروژه افرادی مانند اسکات اندرسون مدیر جلوه‌های ویژه سینمای هالیوود و... با مجیدی همکاری کرده‌اند.

علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏‌آ مهدی‏‌نیا و... بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند که از دوران جاهلیت و به‌هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در 12 سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد.

• آرش معیریان (کالسکه)

«کالسکه» به کارگردانی آرش معیریان قصه کشمکش و چالش‌های بین یک زوج جوان است بر سر اینکه در وطن بمانند یا مهاجرت کنند، ضمن اینکه شرایط اقامت در یک کشور دیگر برای آنان فراهم شده است. در این میان مسائل تازه ای مطرح می شود که موضوع را به سمت و سوی دیگری سوق می‌دهد.

بازیگرانی چون دانیال عبادی، بهنوش بختیاری و مهران غفوریان حضور دارند.

متن این فیلم از آرش اسد است و توسط آرش برهانی و قربان محمد پور بازنویسی شده است

• شهرام مکری (ماهی و گربه)

«ماهی و گربه»  دومین فیلم بلند شهرام مکری پس از «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» است که در سال 2009 ساخته شده بود در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز در بخش افق‌ها به نمایش درآمد.

این فیلم که جایزه بخش افق‌ها را دریافت کرد، درباره گروهی است که هر سال در حوالی دریای مازندارن در یک منطقه خلوت اردو می زنند. یک گروه از این افراد مجبور می شوند برای کمک به سه فرد که در جاده منتهی به اردوگاه گم شده‌اند، بروند. یکی از این سه مرد که بابک کریمی  بازیگر فیلم «جدایی» و «گذشته» نقش آن را ایفا کرده تنها با طرح سوال های عجیبی حاضر به کمک به این افراد می شود  و تنها با گرفتن قول این که در رستوران نزدیک کمپ با هم غذا بخورند به آنها کمک می کند.از همینجا سیر ماجراهای عجیب شروع می شود. در عین حال هر یک از این پسرها ماجرای خودش را تعریف می کند. این فیلم که دومین فیلم بلند مکری است از مجموعه پیچیده ای از قصه های کوتاه به هم پیوسته ساخته شده است.

«ماهی و گربه»  فیلمی 134 دقیقه ای است که به صورت دیجیتال فیلمبرداری شده و در یک شات بلند و مداوم ساخته شده است. این فیلم که از آن به عنوان فیلمی درخشان، فلسفی و مملو از نمادهای سنتی مردمی یاد شده موفق به کسب جایزه اول بخش افق ها شد. سعید ابراهیمی‌فر و عابد آبس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

• فرزاد موتمن (سایه روشن)

آخرین فیلم فرزاد موتمن با نام «سایه روشن» نوشته امیر افشار و محصول بشری فیلم است. سیدجمال ساداتیان تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

«سایه‌ روشن» داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می‌کند که حافظه‌اش را به دست آورد. «سایه روشن» تریلر عاشقانه‌ای است.

این فیلم با چهار کارکتر در یک خانه می‌گذرد و روایتی غیر خطی دارد. محمد رضا فروتن،  شقایق فراهانی، الهه استیری، سونیا اسپهروم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

• فرهاد مهرانفر (بر بال های خیال)

این فیلم که جدیدترین فیلم مهران فر بعد از «قطعه زمستانی» است ، داستان بهرام نویسنده و کارگردان تئاتر است که به همراه دختر کوچک‌اش رها به ناکجا آبادی در دل طبیعت سفر می‌کند. ذهن آشفته بهرام در جهان تخیل و کلمات به دنبال معنای هستی خویش است و تنها راهنمای او یک نجوای زنانه است.

در این فیلم بهزاد حقیقی (بهرام)، رها بدرطالعی (رها). مهدی مخبری (محمود). سیما محمدزاده (صحرا خاتون)، مسعود بدرطالعی (مراد) به ایفای نقش می‌پردازند.

• مسعود نوابی (متل قو)

فیلم سینمایی «متل قو» آخرین ساخته مسعود نوابی که داستانی اجتماعی و امروزی دارد  
فیلم سینمایی «متل قو» به تهیه کنندگی بیژن امکانیان بعد از سی جلسه فیلمبرداری در لوکیشن‌هایی واقع در شهرهای تهران، سلمانشهر، نمک‌آبرود، چالوس و نوشهر جلوی دوربین رفت.
دانیال عبادی، تینا آخوندتبار، مجید حاجی‌زاده و سولماز حصاری نقش‌های اصلی «متل قو» را بازی می کنند. جواد یحیوی، کیانوش گرامی، میرطاهر مظلومی، میثم رازفر، مهروز ناصرشریف، فرخنده فرمانی‌زاده، مهشید قاسمی، رضا برزگر، اشکان متقیان و با حضور: مونا فرجاد دیگر نقش های این فیلم را بر عهده دارند. کودکان خردسال: امیرحسین خوبکار، پارسا جغتایی نیز در این پروژه جلو دوربین نوابی قرار گرفتند.

• حسن نجفی (اسب ها همچنان می تازند)‌

فیلم داستانی اجتماعی «اسب ها همچنان می تازند» دارد و درباره بایرام است. او مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران می شود و خیابان های تهران صحنه تاخت وتاز او است.
در این فیلم سعید راد،پوریا پورسرخ،بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصل، مهتاب شکریان، صبا سهیلی، سمیه رمضانی، امیررضا گیتی بان، منیژه مهتاج الفضل، یزدان آخوندی، آرشان استادی اصل به ایفای نقش می پردازند.

• محسن امیریوسفی (آشغال های دوست داشتنی)

جدیدترین فیلم امیریوسفی با نام «آشغال‌های دوست داشتنی» که داستان آن در ایام پس از انتخابات سال 88 و حواشی مربوط به آن می‌گذرد، قرار بود در سی و یکمین جشنواره فجر رونمایی شود اما نهایتا اعلام شد که هنوز بخشی از فیلمبرداری آن باقی مانده و فیلم به جشنواره نرسید و با این حساب اگر مشکل مضمونی و اعمال ممیزی این فیلم حل شود باید منتظر دیدنش در جشنواره فجر امسال باشیم.
شهاب حسینی، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، صابر ابر، شیرین یزدان بخش و اکبر عبدی بازیگران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.

• سیروس الوند (عاشق شدی، بیا)

جدیدترین فیلم سیروس الوند یک فیلم اجتماعی است که به موضوع عشق زمینی و عشق آسمانی می‌پردازد که البته  با توجه به نامشخص بودن وضعیت سرمایه گذار فیلم، هنوز کلید نخورده است اما به محض مشخص شدن بودجه و شروع فیلمبرداری به احتمال زیاد به سی و دومین جشنواره فیلم فجر می رسد.

• روح ا... حجازی (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی که سال 91 تولید شد و به دلایل نامعلومی موفق به حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نشد،  پس از مدتها تلاش به تازگی بدون هیچ گونه ممیزی پروانه نمایش دریافت کرد.

به گفته تهیه کننده فیلم از آنجا که «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»  یک بار در بازبینی جشنواره فیلم فجر سال گذشته شرکت کرده طبق آیین نامه نمیتواند امسال متقاضی شرکت در جشنواره باشد اما با صلاح دید دبیر این اجازه را پیدا می کند.

در این فیلم  حمیدفرخ نژاد، ترانه علیدوستی، پیمان قاسم خانی، هنگامه قاضیانی، ترلان پروانه و… به ایفای نقش پرداخته اند.

• علی قوی تن (بازگشت)

فیلم سینمایی «بازگشت» به کارگردانی علی قوی تن از خرداد ماه کلید خورد.

«بازگشت» که بخش اعظم آن در کویری میان دامغان و طبس و حدود  20 درصد آن در تهران جلوی دوربین رفته است داستان مردی است که برای رسیدن به حقایقی به دل طبیعت می‌رود و در این سفر دختری نیز با او همراه می‌شود.

در این فیلم علی قوی تن،شهرزاد بختیاری، محمد جواد سلطانی به ایفای نقش های اصلی می‌پردازند.

تعدادی دیگر از عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : علی قوی تن/ مدیر فیلمبرداری : شهاب نوروزیان / مدیر تولید : داریوش بابائیان / جانشین تولید: علی حسین نژاد/ طراح چهره پردازی : رحیم مهدی خانی / اجرای چهره پردازی: سروش نمیری، روشنک وکیلیان/ طراح لباس و صحنه: فاطمه ناحی/ برنامه ریز: بیژن موسوی کاشانی/ منشی صحنه : سارا اصلانی/ صدابردار: احمد صالحی / دستیاراول کارگردان: حامد قوی تن /دستیاراول فیلمبردار: رضا محلاتی / دستیاراول صدابردار: جواد شاکری

• داریوش مهرجویی (اشباح)‌


داریوش مهرجویی در دو فیلم آخرش چه خوبه که برگشتی و نارنجی پوش نتوانست انتظارها را برآورده کند و طرفداران این فیلم ساز کهنه‌کار سینمای ایران از مهرجویی نا امید شدند. اشباح در رده فیلمنامه های دهه 50 مهرجویی است و تداعی کننده فیلم های ماندگار این کارگردان سینما خواهد بود. مهرجویی در این فیلم می خواهد یک درام خانوادگی را به تصویر بکشد

این فیلم هفت بازیگر اصلی خواهد داشت و هنوز بنا بر وسواس مهرجویی نامی از بازیگران این پروژه سینمایی منتشر نشده است.

• اسی نیک نژاد (لاله)

بدون شک «لاله» یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های چند سال اخیر سینمای ایران است که پس از ماه‌ها کش و قوس بین دولت، مجلس و رسانه‌ها توانست به‌کارگردانی اسی نیک‌نژاد جلوی دوربین برود.

در «لاله» سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری (در نقش پدر لاله)، سینان تازچو (SinanTuzcu ) در نقش «امیر» مربی لاله، نیکی کریمی، سام قریبیان و... بازی کرده‌اند.

• حمید نعمت ا... (آرایش غلیظ)

بعد از توافق با حبیب رضایی و پرویز پرستویی برای حضور در «آرایش غلیظ» ، لیلا حاتمی هم نقش اصلی زن سومین فیلم بلند سینمایی حمید نعمت الله را به عهده گرفت. حاتمی که برای بازی در بی پولی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فجر دریافت کرده بارها در مصاحبه هایش اعلام کرده بود دوست دارد بار دیگر با نعمت الله همکاری کند. خبر دیگر درباره «آرایش غلیظ» انتخاب سعید ملکان به عنوان طراح چهره پردازی این فیلم است .

«آریش غلیظ» یک کمدی اجتماعی است و داستانش در تهران و چند شهر مختلف می گذرد. این فیلم دو نقش اصلی زن و مرد دارد و فیلمنامه اش توسط حمید نعمت الله با همراهی هادی مقدم دوست نوشته شده است. سازندگان این فیلم در تلاشند آن را برای نمایش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

 • محمدرضا هنرمند (خواهران نازنین)‌


تقریبا 10 سال از آخرین فیلم سینمایی که محمدرضا هنرمند ساخته، می‌گذرد. او پس از این سال‌ها می‌خواهد «خواهران نازنین» را جلوی دوربین ببرد. هنرمند اکنون در حال بازنویسی فیلمنامه این فیلم است و به گفته‌ خودش مشخص نیست که چه زمانی فیلمبرداری‌اش را کلید بزند.

«خواهران نازنین» فیلمی در ژانر اجتماعی است که به گفته او برای تهیه‌کنندگی آن با حوزه هنری مذاکره شده است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار