همراه با پرواز سيمرغ اميد؛/73

همه چيز درباره فيلم‌هاي راه يافته به "فستيوال فجر" +تصاویر

آنچه را كه مي‌خواهيد در مورد فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه سي و دومين "جشنواره بين‌المللي فيلم" فجر بدانيد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در حالي كه انتظار مي‌رفت اسامي فيلم هاي بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر در روزهاي آينده اعلام شود به صورتي خيلي غير منتظره اين اسامي امروز اعلام شدند و در اين فهرست حضور افراد نام آشنايي به چشم مي خورد كه البته نام كساني از جمله مجيد مجيدي روح الله حجازي و داريوش مهرجويي در اين ميان نيستند.

• بهروز افخمی ( آذر، شهدخت، پرویز و دیگران )
مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران قصد داشت نخستین فیلم خود در مقام کارگردان با نام «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بر اساس رمانی از خودش جلوی دوربین ببرد که پس از توافقاتی تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را بهروز افخمی برعهده گرفت.
مهدی فخیم‌زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، علیرضا خمسه، امیرعلی دانایی ،آزاده اسماعیل‌خانی به عنوان بازیگر در دهمین فیلم بلند سینمایی بهروز افخمی نقش آفرینی می‌کنند که عمده فیلمبرداری آن در تهران و حوالی دماوند است. این فیلم تولید مشترک بشرا فیلم و بهروز افخمی است که فیلمنامه آن توسط مرجان شیرمحمدی نوشته شده است.



• کمال تبریزی (طبقه حساس)

درحالی که کمال تبریزی هنوز نتوانسته تکلیف دو فیلم «پاداش» و «خیابان‌های آرام» را برای اکران مشخص کند و پروانه ساخت «قبر دو طبقه» را  پس از یکی دو سال دوندگی و اصلاح با نام «طبقه حساس» گرفت با حضور رضا عطاران و سه صداپیشه‌ی مجموعه‌ی «کلاه قرمزی» کلید زد.
بازیگران «طبقه‌ حساس» عبارتند از: رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصر عرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما،‌پیمان قاسم‌خانی،‌بهادر مالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، لیلی فرهاد‌پور، حسین افشار، رضا بهبودی، اصغر قاسم‌خانی، شبیر پرستار، بهرام ابراهیمی، رضا کریمی، نادر فلاح، شاهرخ دولکو، حسین پناهی، مسعود ریحانی، احسان بیات‌فر،‌عباس ده‌منش، عسگر رضایی، مهدی پاشایی و محمدرضا فروتن
 


•  ابراهیم ابراهیمیان (ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه)
فیلم سینمایی « ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» آخرین ساخته ابراهیم ابراهیمیان از 15مهر ماه در تهران کلید خورده است.
در این فیلم ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ می‌دهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار می دهد.
بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از :‌صابر ابر، نازنین بیاتی، پریوش نظریه، خسرو بامداد، رابعه مدنی، نقی سیف جمالی و سورن مناچکانیان
ابراهیم ابراهیمیان پیش از این  تجربه ساخت فیلم ویدئویی «سیا زنگی» را در کارنامه خود دارد.
 
• محمدرضا اسلام لو (شهابی از جنس نور)
محمدرضا اسلام‌لو در نخستین تجربه کارگردانی‌اش برای یک فیلم سینمایی، با کمک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی «شهابی از جنس نور» را در لبنان جلوی دوربین برد.  
«شهابی از جنس نور» به زبان عربی ساخته شده است و بازیگر نقش اصلی آن امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند. داستان فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.
از عوامل این فیلم سینمایی می توان به محمدعلی قاسمی به عنوان فیلم بردار، احمد صالحی؛ صدابردار، مسعود میامی؛ برنامه ریز و بهنام خاکسار؛ جلوه های ویژه اشاره کرد.
 
• نیما جاویدی (ملبورن)
«ملبورن» نخستین فیلم نیما جاویدی در مقام کارگردان است ، درامی معمایی است که داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که در آستانه سفر، ناخواسته درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شوند.
بازیگران «ملبورن»‌ عبارتند از: پیمان معادی، نگار جواهریان، الهام کردا، روشنک گرامی، پرستو مقدم، مارتین شمعون‌پور، ویدا جوان، مهرنوش شاه‌حسینی، علیرضا استادی، علی گل‌زاده، مارال مختاری، شهناز الله‌ دردی‌زاده، صبا گرگین‌پور، علیرضا رشیدی، نصرت شاه‌نظری، سروش بنی‌نژاد، غزل قزاقی



• ابراهیم حاتمی کیا (چ)
پروژه سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا درباره‌ی شهید چمران، یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های سینمایی سال قبل بود. او با فیلم سینمایی «چ» دوباره به دوران دفاع مقدس بازگشته و قرار است دو روز و دو شب از زندگی شهید مصطفی چمران را روی پرده سینماها بیاورد.
بازیگران اصلی فیلم سینمایی «چ»، فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند و این فیلم با احتمال قریب به‌یقین در جشنواره امسال حضور خواهد داشت.



• رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)
رضا درمیشیان که دو سال قبل «بغض» را به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی‌اش ساخته بود، پس از کش و قوس‌های زیاد توانست پروانه ساخت «عصبانی نیستم!» را بگیرد.
«عصبانی نیستم!» داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه‌های آن در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران صورت گرفته است.
همچنین این فیلم از تولیدات مستقل سینمای ایران است. سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان ، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.
بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و... که همگی از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده اند.



• احمدرضا درویش (رستاخیز)
احمد‌رضا درویش در سال‌های اخیر مشغول ساخت یک فیلم سینمایی درباره امام حسین (ع) است. او بیش از چهار سال روی بخش‌های مختلف تولید «رستاخیز» وقت گذاشته و نهایتا آن را به‌پایان رسانده است.
در «رستاخیز» که بودجه آن از بخش خصوصی تامین شده، طارق انوار تدوین‌گر نامزد اسکار در سال 2010 و استیفن واربک موزیسین برگزیده‌ی اسکار همکاری دارند.
این فیلم از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند و بازیگرانی مانند آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران آن هستند. همچنین شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات، زهره‌حمیدی، پرویز پورحسینی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی به‌عنوان بازیگر مهمان در این پروژه جلوی دوربین رفته‌اند.

• مهدی رحمانی (برف)
«برف» سومین ساخته سینمایی مهدی رحمانی پس از فیلم های «دیگری» و «پنهان» است که به یک روز از زندگی خانواده‌ای شهری که درگیر مراسم خواستگاری دخترشان هستند می پردازد.
رویا تیموریان، محمد رضا غفاری، آناهیتا افشار، رابعه مدنی، شیرین یزدانبخش و میلاد کی مرام و افشین هاشمی بازیگران فیلم سینمایی «برف» هستند.

• سامان سالور (تمشک)
آخرین فیلم سینمایی سالور به نام «آمین خواهیم گفت» که در جشنواره سی‌ام فجر (سال 89) حاضر بود هنوز نتوانسته مجوز اکران بگیرد، اما این کارگردان جوان با گرفتن موافقت اصولی برای «تمشک» دنبال ساخت فیلم جدیدش است.
«تمشک» یک فیلم اجتماعی است و تمام فیلمبرداری آن در شمال کشور انجام می شود. تهیه کنندگی این فیلم برعهده ساسان سالور است. نیکی کریمی، مهدی پاکدل، سمیرا حسن پور ، شعله مرادی به همراه تبسم هاشمی، بیژن افشار و محمود نظرعلیان از بازیگران قطعی «تمشک» هستند و با توجه به آغاز فیلمبرداری در اواسط مهرماه به احتمال زیاد به این دوره از جشنواره فجر خواهد رسید.



• سعید سهیلی (کلاشینکف)
سهیلی پس از «گشت ارشاد»‌ که حواشی زیادی را برای سینمای ایران به‌راه انداخت، سراغ ساخت «کلاشینکف» رفته که به‌گفته خودش در راستای فیلم قبلی‌اش محسوب می‌شود.
«کلاشینکف» در ژانر اجتماعی ساخته می شود و داستان مردی است که با یک کلاشینکف در خیابان حضور دارد و... فیلمبردار این فیلم فرشاد محمدی، طراح صحنه و لباس بابک کریمی است و محسن دارسنج طراح گریم و بهروز معاونیان صدابردار از عوامل این پروژه خواهد بود .
 
• ناصر ضمیری (با دیگران)
ناصر ضمیری پس از ساخت فیلم‌های کوتاه «شیر تلخ» که توانست نظر کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کند این بار فیلم سینمایی «با دیگران»‌ را در کارنامه هنری خود ثبت می کند .  
در این فیلم آرزو به دلیل سقط جنین های مکررامیدخودرابه داشتن فرزند،ازدست داده و زندگی مشترک او با امیر حسین در شرایط بحرانی قرار دارد. مریم دوست و همکاراو با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد.اما آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان زندگی انها را پیچیده می کند.
حسین محجوب ، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، لیلا زارع و... از جمله بازیگران «دیگران»‌هستند.

• محمد مهدی عسگرپور (میهمان داریم)

محمدمهدی عسگرپور که مدت‌هاست درگیر حواشی ادامه‌دار خانه سینما و معاونت سینمایی است، پس از چهارسال یک فیلم جدید سینمایی را به‌تهیه‌کنندگی حوزه هنری جلوی دوربین برده است.
«مهمان داریم» در مراحل پایانی فنی قرار دارد و پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، معصومه قاسمی‌پور و سهیلا گلستانی در آن ایفای نقش کرده‌اند.
 


• مسعود کیمیایی (متروپل)
جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی در پیچ و خم تغییر اسم گیر کرد. او که با نام «کلید شکسته» پروانه ساخت فیلمش را گرفته است پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور و به‌دلیل نماد کلید او، مجبور به تغییر این نام شد و در حال حاضر قرار است با نام «متروپل» به سی و دومین جشنواره فیلم فجر بیاید.
محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، شقایق فرهانی، یوسف مردایان، تینا پاکروان و ساعد سهیلی بازیگران اعلام‌شده‌ی فیلم جدید کیمیایی هستند.

• شهرام مسلخی (عاشق ها ایستاده می میرند)

فیلم سینمایی « عاشق ها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی توسط ابراهیم سعیدی در حال تدوین است و با طی مراحل صداگذاری و آهنگسازی یکی از گزینه های قطعی فجر سی و دوم محسوب می شود.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رضا با بازی سروش صحت، رزمنده دوران جنگ تحمیلی است که اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است، او یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می بیند که بر علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می‌شود...
سروش صحت، پوریا پورسرخ و لعیا زنگنه از جمله بازیگران این فیلم هستند و از دیگر عوامل « عاشق ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی می‌توان به محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، محمد حبیبی صدابردار و سعید آهنگرانی طراح صحنه و لباس اشاره کرد.  

• سید رضا میرکریمی (امروز)

رضا میرکریمی که سال قبل به‌عنوان تهیه‌کننده، فیلم خوش‌ساخت «خسته نباشید» را به جشنواره فجر فرستاده بود، فیلم سینمایی را «امروز»  کارگردانی کند.
فیلم سینمایی «امروز» که چندی است فیلم برداری خود را آغاز کرده درباره یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کاری است که در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.
بازیگران «اِمروز»  عبارتند از: پرویز پرستویی،سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، بهرام سروری‌نژاد، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا نَدری، شیرین فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، جلیل شعبانی، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، بهارکریم‌زاده، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی.

• منوچهر هادی (زندگی جای دیگری است)

سومین فیلم بلند منوچهر هادی بعد از «قرنطینه» و «یکی می خواد باهات حرف بزنه» است. فیلم قبلی او دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد و سیمرغ بلورین بازیگر مکمل زن را برای یکتا ناصر در فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به ارمغان آورد.
حامد بهداد، نیکی کریمی، یکتا ناصر، محمدحسین سیدزاده، رضا سخایی، بازیگران نوجوان: امید کماری، ثمین حاجی مختاری و پارسا پیروزفر بازیگران این فیلم هستند و درباره مردی به نام داود، بهیار مجرب بیمارستان است که بیماران مبتلا به مرگ را احیا می‌کند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است.


 
• کیومرث پوراحمد (50قدم به آخر ماند)
کیومرث پوراحمد از جمله کارگردانانی است که سال هاست هیچ فیلمی نساخته است. از آخرین ساخته پوراحمد (اتوبوس شب) تاکنون هفت سال می‌گذرد و اکنون او قصد دارد به‌تهیه‌کنندگی سعید سعدی «50 قدم به آخر مانده» را بسازد.
فیلم جدید پوراحمد داستان رزمنده‌ای است که در یک عملیات پایش روی مین می‌رود و 18 روز در خاک عراق گرفتار می‌شود اما طی عملیاتی توسط رزمندگان ایرانی نجات می‌یابد. این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد.

• بهرام توکلی (بيگانه)

« بيگانه » جدیدترین فیلم بهرام توکلی، کارگردان جوان سینمای ایران است که می‌خواهد با آن یک جشنواره فجر دیگر را تجربه کند. فیلم «اینجا بدون من» این کارگردان با واکنش‌های بسیار مثبت مخاطبان و منتقدان روبرو شد اما درباره «آسمان زرد کم‌عمق» او که در جشنواره سال قبل روی پرده رفت، اختلاف‌نظرهای زیادی وجود داشت.
بهرام توکلی در چند سال گذشته معمولا پس از دریافت پروانه ساخت، کارش را در سکوت خبری جلو برده و يكي از فيلم هاي انتخابي امسال است.

• امیرحسین ثقفی ( همه چیز برای فروش)

«همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی سال گذشته فرم حضور در سی و یکمین جشنواره فجر را پر کرد اما تا آخرین فرصت نتوانست مجوز نمایش در جشنواره را دریافت کند و به همین دلیل بیرون گذاشته شد، حالا این فیلم پس از گذشت حدود یک سال توانسته با حذف یک سکانس پروانه نمایش عمومی بگیرد و در آستانه اکرانش به تهیه کننده اش تصمیم گرفت به فجر سی و دوم بیاید.




 
• مصطفی کیایی (خط ویژه)
مصطفی کیایی کارگردان جوان سینمای ایران که «ضد گلوله‌« ‌اش با استقبال خوب سینما دوستان مواجه شده بود، پس از یک‌سال بالاخره توانسته پروانه ساخت فیلم جدیدش را با نام «خط ویژه» بگیرد.
 
• برزو نیک نژاد (ناخواسته)
فیلم سینمایی « ناخواسته » به کارگردانی برزو نیک نژاد با حضور  بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی کلید خورده است و قطعا برای حضور در فجر آماده خواهد شد.
«ناخواسته » یک فیلم جاده ای است و دست اندرکاران فیلم قصد دارند در جاده های شهرهای مختلف ایران سکانس های فیلم را جلوی دوربین ببرند. جاده های کاشان، یزد، بیابانک و ... بخش هایی از لوکیشن های « ناخواسته »هستند. فیلمنامه این فیلم را برزو نیک نژاد خود به نگارش درآورده است.
نیک نژاد به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز با فیلمسازانی چون محمد حسین لطیفی، سیروس مقدم، سعید سلطانی و ... همکاری کرده و البته نگارش چند سریال و فیلم سینمایی را نیز در کارنامه اش دارد. این اولین تجربه کارگردانی نیک نژاد در سینماست. تهیه کنندگی « ناخواسته » را محمد حسین لطیفی و سید امیر سید زاده برعهده دارند.

• داوود بیدل (روزگاري عشق و خيانت)

فیلم « روزگاري عشق و خيانت » نخستین اثر سینمایی داوود بیدل به تهیه کنندگی روح ا... شمقدری بی حاشیه و سر و صدا ساخته شد و برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده است.  
قصه این فیلم در دو زمان روایت می‌شود و از زمان حال به 30 سال گذشته بر‌می‌گردد و در دشت مغان تصویر‌برداری شده است.
در این فیلم بازیگرانی همچون «همایون ارشادی‌«،«میلاد‌ کی‌مرام»، «نسرین مق4انلو»، «سحر قریشی»، «جمشید هاشم‌پور»، «اسماعیل خلج‌« و «علی اوسیوند‌« به ایفای نقش پرداختند.

• مهشید افشار زاده  (پنج ستاره)

این اولین فیلم بلند سینمایی مهشید افشارزاده در مقام کارگردان است که امیر سمواتی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد و روایتگر داستان مریم است که برای تأمین هزینه‌هایش در یک هتل پنج ستاره مشغول به کار می‌شود و در این رابطه با آدم‌های مختلفی آشنا و درگیر روابطی تازه می‌شود.
اولین نمایش فیلم در جشنواره سی ودوم فجر خواهد بود و  بازیگرانی چون شهاب حسینی، بهناز جعفری، بهنوش بختیاری ، دیبا زاهدی، همایون ارشادی، امید روحانی، شیرین بینا و لیلا بلوکات در آن نقش آفرینی کردند.




•  رخشان بني اعتماد (قصه‌ها)

«قصه‌ها» جدید‌ترین ساخته رخشان بنی اعتماد، کارگردان مطرح سینمای ایران است که با وجود مشکل دار شدن در زمینه نمایش عمومی، در نمایش‌های محدودی که داشته با استقبال خوبی از سوی منتقدان و سینماگران مطرح مواجه شده است. «قصه‌ها» شش فیلم کوتاه است که در آن مطرح‌ترین بازیگران این سال‌های سینمای ایران بازی کرده‌اند. مهدی هاشمی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، پیمان معادی، نگار جواهریان، باران کوثری، بابک حمیدیان، فرهاد اصلانی، محمد رضا فروتن، مهراوه شریفی نیا، حبیب رضایی و... بازیگران اصلی این فیلم هستند.

•  غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی وحید نیکخواه آزاد (گنجشکک اشی مشی)

فیلم «گنجشکک اشی مشی» یک اثر سینمایی سه اپیزودی است به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد. وی به همراه غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی اپیزودهای این فیلم را کارگردانی کرده اند. هر قسمت از این فیلم داستان مجزایی را با محور کودک و نوجوان روایت می‌کند.

•  مجيد مصطفوي (انارهاي نارس)

آنا نعمتی، پژمان بازغی، مهران رجبی، قطب الدین صادقی، رابعه مدنی، شبنم معززی، ساقی زینتی، مجید مشیری، شیوا خسرو مهر، محمد عباسی نژاد، بهاره مشیری و حامد طلانی از بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این فیلم که متعلق به سینمای مستقل است آمده: آدمی که منتظر است هیچ نشانی ندارد... هیچ نشانه خاصی... فقط با هر صدایی بر می‌گردد...
عوامل تولید «انارهای نارس» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: مجید رضا مصطفوی، مجری طرح وسرمایه گذار: آرش الیاسی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، طراح صحنه ولباس: حسن روح پروری، طراح گریم: مسعود عربی، نویسنده: مهدی تراب بیگی.



•  حميد زرگرن‍ژاد ( پايان خدمت)

سعید راد، جمشید مشایخی، امیر جدیدی، هدی زین العابدینی، رامین راستاد، رامسین کبریتی، محمد فیلی و… بازیگران این فیلم هستند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر سربازی است که در روزهای پایانی خدمت سربازی خود درگیر اتفاقاتی می‌شود. علیرضا جلالی تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «روز سوم» و سریال «دولت مخفی» و… را برعهده داشته و «پایان خدمت» اولین فیلم سینمایی حمید زرگرنژاد در مقام کارگردان است.

•  هومن سيدي ( سيزده)

امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، و ویشکا آسایش در دومین فیلم هومن سیدی جلوی دوربین رفته اند و در این فیلم ایفای نقش می کنند و سعید سعدی تهیه کنندگی "سیزده" را برعهده دارد.
هومن سیدی پیش از این فیلم کارگردانی فیلم "آفریقا" را بر عهده داشت که در بخش ویدئویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد استقبال منتقدین و مخاطبان واقع شد.

•  سعید آقاخانی (لامپ ۱۰۰)

«لامپ ۱۰۰ » که پیش از این "هیولا "نام داشت اولین تجربه بلند سینمایی سعید آقاخانی در مقام کارگردان است و تهیه کنندگی آن برعهده محسن محسنی نسب است.
محسن طنابنده، ساره بیات، پوریا پور سرخ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند و مسعود کرامتی و حمید لولایی هم نقش کوتاهی در تازه ترین فیلم سعید آقا خانی ایفا کرده اند.



•  مهدی پاکدل (فردا) 
فیلم سینمایی "فردا" به کارگردانی ایمان افشاریان و مهدی پاکدل با حضور چهار نفر از بازیگران جدید این فیلم سینمایی علی دهکردی، امیررضا دلاوری، مجید آقاکریمی و محمدرضا علیمردانی ادامه دارد.
«فردا» روایت یکی از داستان های مولانا است که به‌روز شده است. خوشبختانه هرکدام از بازیگرانی که فیلمنامه را خواندند از آن استقبال کرده و بازی در این فیلم را پذیرفتند.
 
•  حامد محمدی (فرشته‌ها با هم می‌آیند) 
«فرشته‌ها با هم می‌آیند» فیلمی درباره خانواده‌ای جوان است که جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا، رضا ناجی و... در آن ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان آمده است: "فرشته‌ها که بیایند حتماً باید منتظر اتفاقاتی باشیم".
عوامل تولید "فرشته‌ها با هم می‌آیند" عبارتند از نویسنده و کارگردان: حامد محمدی، تهیه‌کننده: منوچهر محمدی، مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: مریم هژیروند، دستیار دوم کارگردان: نگار جنیدی، دستیار برنامه ریز: امید جزینی، منشی صحنه: ندا آصف، مدیرتولید: مجید کریمی، دستیار مدیر تولید: مهدی عراقی، مدیر تدارکات: سجاد رحیمی، دستیار محمد ابراهیمی، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، دستیار صحنه و لباس: داوود امیر بهادری، مدیر صحنه: احمد عبدالهی، دستیار لباس: زهرا موسوی، مدیرفیلمبرداری: فرشاد محمدی، دستیار اول فیلمبردار: احمد کاووسی، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، چهره پردازان: رضا عربی، مریم رخ افروز، صدابردار: ساسان نخعی، دستیار صدابردار: بردیا کربلایی، عکاس: مهدی دلخواسته، تصویربردار پشت صحنه: حسین محمدی.
 
•  جمشید محمودی (چند مترمکعب‌ عشق) 
فیلم سینمایی «چند مترمکعب‌ عشق» به تهیه‌کنندگی حسین‌ صابری که یک ملودرام عاشقانه است . فیلمبرداری این فیلم را مرتضی غفوری انجام داده و صدابرداری آن به عهده صالح کرمانی بوده و نوید فرح مرزی طراحی گریم را انجام داده است. ساعد سهیلی، مسعود میرطاهری، علی استادی، نادر فلاح و … در این فیلم بازی کردند. جمشید محمودی کارگردانی چند تله فیلم را در کارنامه دارد و حسین صابری تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی«پرنده باز» ،«بی‌انتها»، «چراغی درمه»، و «تیرباران» است.

•  تينا پاكروان (خانوم)
«خانوم»روایت سه زن، سه نقطه تهران، از شمال تا جنوب است. امین حیایی، شقایق فراهانی، سیامک انصاری، اشکان خطیبی، اندیشه فولادوند، پانته‌آ پناهی‌ها، نقی سیف جمالی، حمیرا اعظمی، سوگل خالقی، مجتبی طهماسبی بازیگران خردسال: کیمیا حسینی، مانی مصلحی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.






 انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار