هم اکنون تکنولوژی‌های جدید واکسناسیون کودکان بدون استفاده از سوزن در دنیا مطرح است، که در کشورمان نیز باید این فرم تزریق باید تغییر کند.

دکتر مهدی شوشتریان فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سالهاست که معضل تزریق واکسن یا سوزن را در کودکان داریم، آمارها نشان داده که در طول سال بیش از 12 بیلیون سوزن در دنیا مصرف می‌شود که یک بیلیون آن برای واکسن در کودکان به کار می رود.

وی گفت: این واقعیت وجود دارد که کودکان وقتی برای تزریق واکسن مراجعه می کنند دیدن سرنگ و سوزن استرس زیادی در آنجا ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: فرم تزریق باید عوض شود، مطالعات سال‌های اخیر نشان داده است که بیش از 40 تکنولوژی مختلف برای از بین بردن این معضل تزریق واکسن با سوزن شناخته شده است یکی از این روشها از جرجیا آمریکا است که در مطالعه نشان سرنگی را اختراع کردند که فاقد سر سوزن است و در موقع تزریق درد ایجاد نمی کند.

شوشتریان تصریح کرد: یکی از روش‌های ساده تر استفاده از چسب های خاص است که حاوی بیش از صد میکروسوزن که میکروسکوپی است و قابل دیدن نیست. در این روش، چسب حاوی میکروسوزنها را به محلول واکسن آغشته کرده و با چسباندن روی بازو به راحتی کودک را واکسینه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امید است که کشورمان در آینده نزدیک ما نیز بتوانیم با استفاده از این تکنولوژی های جدید واکسیناسیون کودکان را بدون استفاده از سوزن انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، واکسن ، تزریق ، سرنگ ، دنیا ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار