توسعه پایدار وقتی اتفاق می افتد که بشر به دلیل دخالت بیش از حد در طبیعت باعث تشدید مواردی می شود که به آن حوادث گفته می شود و در وقوع این حوادث پدیده های طبیعی نیز همه تاثیر گذار هستند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شیشه فروش مدیر بحران استانداری اصفهان در گفتگو با ستاد خبری  چهارمین نمایشگاه فناوری های نوین صنایع حفاظتی،امنیتی،ایمنی و آتش نشانی گفت: سیل باید اتفاق بیافتد چون زمانی که اتفاق می افتد باعث می شود قنوات پر شود وباعث سیراب شدن زمین میشود. همچنین زلزله هم به همین روال است زیرا وقوع زلزله باعث تخلیه نیروی زمین می شود چون انرژی نیروی زمینی است و همه این اتفاقات باید رخ دهد تا به تعادل برسیم.
 
وی در ادامه عنوان کرد:دانشمندان بر این عقیده هستند که وقوع آتشفشان باعث می شود میلیونها تن خاکستر وارد اقیانوس ها شود وآب اقیانوس ها غنی تر شود. پس با این نتایج هیچ اتفاقی ذاتا بد نیست و بشر می تواند آنها را تبدیل به یک بستر مناسب کند و با مدیریت صحیح به سوی تاثیر گذاری پیش رود ,

شیشه فروش با بیان اینکه مدیریت بحران هم به همین صورت است ،گفت: ما از نظر فضایی و سیستمی باید بتوانیم اتفاقاتی که پیرامونمان  رخ می دهد  با مدیریت صحیح در مواقع بحرانی و با به کار گیری دانش ، این بی نظمی را با شرایط پایدار به سیستم بر گردانیم .

در مدیریت بحران یک شاخصی داریم و این شاخص بر هر چیزی مقدم بوده و برای همه مهم است زیرا باید فضا را طوری طراحی کنیم که اصلا اتفاقی رخ نداده است.

مدیر بحران استانداری اصفهان در ادامه عنوان کرد: متخصصان و کارشناسان ما بر این عقیده هستند که استراتژی پیشگیری برای همه افراد جامعه فراهم شود .

وی در پایان در خصوص چهارمین نمایشگاه فناوری های نوین صنایع حفاظتی ،امنیتی،ایمنی و آتش نشانی که از تاریخ 14 دی ماه در اصفهان آغاز به کار کرد،گفت: فلسفه تشکیل این نمایشگاه هم این است که ما با برنامه های پیشگیرانه بتوانیم  آستانه انگیزه مردم را بالا ببریم و به انها بگوییم که اگر بخواهیم دور از حادثه باشیم باید پیشگیری را مقدم بر هر چیزی بدانیم .

چهارمین نمایشگاه فناوریهای نوین صنایع حفاظتی، امنیتی، ایمنی و آتش نشانی، تا 17 دی ماه جاری در اصفهان از ساعت 15 تا 21 در حال برگزاری است .
انتهای پیام/
برچسب ها: بحران ، ایمنی ، اتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار