رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی توافقنامه ژنو بسته شد، افرادی در مرکز پژوهش‌ها این موضوع را در کمیته‌های مختلف بررسی و گزارش آن را به مسئولین کشور ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانون‌گذاری که صبح امروز در تالار الغدیر وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موانع تولید در کشور قوانین است که این موضوع باید حل شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها مقوله حمایت از تولید ملی را مطرح کرده‌اند، از این رو ما باید بدانیم چه مشکلاتی در راه تولید ملی وجود دارد تا از طریق پژوهش آن را از بین ببریم و قوانین لازمه را اصلاح کنیم.

جلالی تصریح کرد: در مجلس سه گزارش درباره وضعیت کشور تهیه و آن را به هیئت رئیسه ارسال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس همکاری دولت و مجلس آماده شده است، اظهار داشت: امیدواریم این دو قوا بتوانند با همپوشانی کردن بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و در این راستا مرکز پژوهش‌ها می‌تواند محل وصلی بین دولت و مجلس در تدوین لایحه‌ها باشد.

جلالی اظهار داشت: ما باید چشم‌انداز دو ساله‌ای را از هماهنگی و همکاری میان دولت و مجلس طراحی کنیم تا نقاط قوت و ضعف کشور را شناسایی و برای آن برنامه‌ای جدی ترسیم نماییم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌ها در مذاکرات ژنو با توجه به تهیه گزارش این مرکز حضور داشته است گفت: نه ما از قبل مطلع بودیم و در جلسه ای حضور نداشتیم و دلیلی هم برای حضورمان وجود نداشت.

جلالی تصریح کرد: وقتی توافقنامه ژنو بسته شد افرادی در مرکز پژوهش‌ها این موضوع را در کمیته‌های مختلف بررسی و گزارش آن را به مسئولین کشور ارائه کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که ایا این گزارش به دست نمایندگان مذاکره‌کننده رسیده است اظهار داشت: اطلاعات خاصی از این موضوع ندارم شاید به دست آنها رسیده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز ، پژوهش ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار