رئیس دفتر برنامه توسعه ملل متحد سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار طرح بانکداری سبز را در سه استان این کشور به اجرا درمی‌آورد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، بالا سوبر امانیام مورالی درباره این طرح، افزود: این یک طرحی است که توجه آن به نظام سیاستگذاری در حوزه کشاورزی و همچنین بانک کشاورزی است و اینکه چطور می‌توان در عملکردها در این حوزه اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به خاطر اهمیت کشاورزی و نقش آن در توسعه جوامع با حساسیت خاصی به اجرا درمی‌آید، خاطرنشان کرد: در این پروژه سعی بر این خواهد شد که بخش کشاورزی بهبود بیابد تا با حفاظت از این منبع به یک توسعه پایدار برسیم و این پروژه همزمان به تولید و هم به سیستم بانکی کمک می‌کند.

رئیس دفتر برنامه توسعه ملل متحد سازمان ملل درباره بازدید خود از خراسان شمالی و اجرای این طرح، تصریح کرد: در حال حاضر هم بانکداری سبز و هم تولید کربن در خراسان شمالی مطرح بوده و این فرصت خوبی برای توسعه خراسان شمالی است.

مورالی با تأکید بر اینکه «یوان‌دی‌پی» یک سازمان جهانی است که برنامه‌های مختلفی را به اجرا درمی‌آورد، بیان داشت: بانکداری سبز هدفش این است که راهکارها و عملکرد حوزه کشاورزی را با مصرف بهتر بهبود بخشیده و پایدار کند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح برای نخستین‌بار در ایران به اجرا درمی‌آیدتصریح کرد: اصولاً انتخاب مکان و پروژه با هدایت دولت و مسئولان کشوری انجام شده است و در این مورد هم دولت و بانک کشاورزی در انتخاب خراسان شمالی و استان‌های زنجان و مرکزی سهیم بوده‌اند.

به گفته رئیس دفتر برنامه توسعه ملل متحد سازمان ملل؛ براساس شاخص‌های موجود این استان‌ها انتخاب شده‌اند.

وی درباره ضمانت اجرای این طرح‌ها نیز تصریح کرد: این چالش تمام پروژه‌های توسعه است.

مورالی به اجرای پروژه ملی یوز‌پلنگ آسیایی در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم اشاره کرد و گفت: پروژه یوز‌پلنگ آسیایی هدفش در ابتدا حفاظت از یوز‌پلنگ آسیایی بوده و بعد از آن استفاده از افراد و جوانان محلی برای حفاظت از این‌گونه یوزپلنگ بود.

وی در پایان اضافه کرد: موفقیت اصلی این پروژه این بوده که همه احساس می‌کنند که باید از این گونه باارزش حفاظت شود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.