"شاهو اندلیبی" در نشست" آوای عندلیب" از اجرای آثار پدرش در کنسرت دی ماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست گروه "آوای عندلیب" که دقایقی پیش در تالار وحدت برگزار شد "شاهو اندلیبی " سرپرست این گروه در این نشست گفت: کنسرت "آوای عندلیب" در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول شامل بداهه نوازی "استاد مجید درخشانی"، "استاد جمشید محبی" و من در مایه‌ی سه‌گاه است و بخش دوم شامل اجرای "قطعه‌های کردی" است.

وی اظهارداشت: در بخش دوم قسمتی از آثار ساخته‌شده‌ی پدرم زنده‌یاد "ایرج اندلیبی" را به همراه آثار خودم روی صحنه می‌بریم. که نکته قابل توجه در خصوص موسیقی کردی قسمت شاد این نوع موسیقی است.

وی افزود: در بخش کردی از شعر شاعرانی چون "کرد‌ وفایی" و" مولوی کرد" استفاده می‌کنیم .

"مجید درخشانی "نوازنده‌ی گروه "آوای عندلیب" در این نشست گفت: متفاوت بودن موضوع در بخش اول و دوم نکته مثبتی است، قسمت اول پیش‌درآمدی از سه‌گاه استاد "درویش‌خان "را اجرا می‌کنم .

وی افزود: بداهه نوازی مستلزم فکر خلاق نوازنده و تسلط او بر موسیقی ایرانی است .

"جمشید محبی" نوازنده‌ی این گروه در این نشست اظهارداشت: هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که زنده‌یاد "پرویز مشکاتیان" به قبل از کوک بودن سازهای دست بر  کوک بودن سازهای دل تاکید بسیاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: دوستی من با "مجید درخشانی" و "شاهو اندلیبی "قدمتی 35 ساله دارد و خوشحالم که در این کنسرت در کنار آن‌ها هستم.

گفتنی است، "آوای عندلیب" 23دی ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار