در سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات دانشجویی به دانشجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد، طی سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت: تدابیر خوبی در خصوص بحث بودجه اختصاص یافته است اما انتظار ما بیش از این است تا بتوانیم حمایت‌های تکمیلی این روند را افزایش دهیم تا در سال ۹۵ به مرحله خود کفایی کامل برسیم. 

وی در خصوص اختصاص بودجه طی ۲ سال اخیر، افزود: در سال ۹۱ در لایحه بودجه رقم ۱۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم به ۱۳۵ میلیارد تومان کاهش یافت، چنانچه در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است که در کنار این شاهد کاهش تخصیص وام شهریه به مبلغ ۷۳ میلیارد تومان بوده‌ایم که این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. 

مرادیان تصریح کرد: البته با توجه به کاهش میزان بودجه صندوق کمیته مقابله با تحریم شکل گرفته تا این منابع را از طریق این کمیته بررسی و مشکلات بودجه‌ای تا حد امکان برطرف شود. 

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 200 میلیارد تومان انواع تحصیلات به دانشجویان پرداخت شده که ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از بهمن آغاز می‌شود یعنی در کنار این میزان کاهش بودجه ما توانسته‌ایم ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش تسهیلات برای دانشجویان داشته باشیم. 

وی در ادامه گفت: به همه دانشگاه‌ها از بهمن ماه میزان ابلاغ اعتبارات وام شهریه دانشجویی اعلام می‌شود. 

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد نیز مبلغ ۸۰ میلیارد تومان وام شهریه را دریافت می‌کند و برای این دانشگاه بحث شهریه در سال ۹۱، ۱۷۱ میلیارد تومان، سال ۹۲، ۱۳۶ میلیارد تومان و هم اکنون صد میلیارد تومان است. 

وی در ادامه به بحث تسهیلات تکمیلی دانشجویان متاهل اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم به این میزان تسهیلات تکمیلی دانشجویان متاهل نیز پاسخ داده شده است. 

مرادیان تصریح کرد: در مهر ماه حدودا ۳۰۰ نفر تحت پوشش انواع وام‌ها قرار گرفته‌اند که میزان مبلغ آن به ۱۴۰ میلیارد رسیده است. 

وی تصریح کرد: بیمه سلامت دانشجویان نیز طی تفاهم نامه‌ای که امضا شده از بهمن ماه تمامی دانشجویان باید این بیمه سلامت را داشته باشند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال آینده هیچ گونه افزایشی در اجازه بها و خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویی نیست همچنین دانشجویان متاهل تا ۲۱ دی ماه می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویی از سبد کالا استفاده کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار