معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از راه اندازی مراکز رشد خوشه های فناوری در خراسان رضوی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پیمان صالحی در حاشیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به تاسیس مراکزی با نام مراکز رشد خوشه های فناوری نموده است که به صورت تخصصی فعالیت علمی انجام میدهد .

وی افزود: شرکت های دانش بنیانی که در این مراکز مستقر هستند، فعالیت های علمی خود را مرتبط با رشته های تخصصی انجام می دهند و این شرکت ها می توانند از امکانات صنعت مربرطه و مراکز رشد استفاده کنند.

صالحی با اشاره به راه اندازی 10 مرکز رشد در سطح کشور گفت: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی ظرفیت ایجاد 176مرکز رشد را تا پایان برنامه ششم دارد که در هر کدام از این مراکز بین 20تا 40شرکت دانش بنیان امکان استقرار دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد در کشور های پیشرفته 90درصد نیروی کار در شرکت های خصوصی و کوچک مشغول به فعالیت هستند و اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم باید به سمت تاسیس شرکت های دانش بنیان برویم.

صالحی همچنین از راه اندازی اولین مرکز رشد در آینده ای نزدیک در خراسان رضوی خبر داد و گفت: ما در حال حاضر در ترافیک درخواست های تاسیس مراکز رشد خوشه های فناوری هستیم اما به زودی اولین مرکز رشد را در خراسان رضوی راه اندازی خواهیم کرد.

یادآور میشود:55غرفه از سوی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و... در نمایشگاه اشتغال و توسعه ی کارآفرینی مشغول به فعالیت هستند.

این نمایشگاه از امروز 16 دی لغایت 18دیماه در محل هتل پردیسان مشهد دایر است./س

برچسب ها: رشد ، فناوری ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.