مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با هدف حل مشکلات حقوقی برخی از موقوفات و استیفای حقوق اوقاف شورای وقف در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری امروز در همایش « همه واقف باشیم» در اردبیل اظهار داشت: بهترین تجارت و سودمندترین اقدام در حوزه امر خیر و خداپسندانه مربوط به جهاد با اموال و انفس است که حتی جهاد با اموال مقدم بر جهاد با جان یاد شده که این خود ثابت می‌کند که بخشش و وقف کردن از اموال بزگترین خیر و پاداش را به دنبال دارد به طوری که خداوند متعال به مومنان خطاب می‌کند اگر اموالتان را در راه خدا انفاق نکنید در مسیر غیر الهی و معصیت صرف خواهید کرد.

وی در بیان عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: طرح جامع 10 امامزاده به تصویب رسیده و بازسازی برخی از موقوفات نیز آغاز شده است تا از حیز انتفاع نیفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: ما با بازسازی موقوفات نظیر پیرزگر در قالب چهار واحد تجاری و شش واحد مسکونی نه تنها به افزایش درآمد موقوفات کمک می‌کنیم بلکه سعی و تلاش ما بر این است که این موقوفات به شکل صحیح مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مشهوری نظری از تکمیل عمران و آبادانی موقوفه کاسب احمدی و حمام وکیل به عنوان یک نقطه مخروبه در سال‌های اخیر تا پایان امسال خبر داد و ادامه داد: ما با احیای این موقوفات به اجرای طرحهای خدماتی سعی کردیم تا از آنها بهره‌برداری حقیقی انجام شود.

وی همچنین از اجرای طرح جی. آی. اس موقوفات خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تمام اطلاعات در سامانه اطلاعاتی موقوفات ثبت شده که این خود خطر تصاحب و تعدی و تخریب موقوفات را به حداقل می‌رساند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، شورای ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.