مقامات رسمي اعلام کردند جان کري وزير امور خارجه آمريکا که از سه روز گفتگوهاي فشرده با رهبران رژيم صهيونيستي و فلسطيني دلگرم شده است در حال بررسي تمديد سفر خود به منظور گفتگوهاي بيشتر با رهبران فلسطين و اين رژيم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص ،  کري امروز راهي اردن و عربستان سعودي شد تا به عنوان بخشي از تلاش‌هاي آمريکا براي تضمين حمايت اعراب از تلاش هاي صلح خاورميانه، با رهبران دو کشور درباره گفتگوهاي فلسطين - اسرائيل گفتگو کند.

جان کري يکشنبه شب به بيت المقدس بازمي گردد و در حال بررسي تمديد سفر خود تا بعد از ظهر دوشنبه به منظور برگزاري دور ديگري از گفتگوها در رام الله و بيت المقدس است.

مارتين ايندايک نماينده ويژه آمريکا در مذاکرات فلسطين - اسرائيل نيز براي مطلع کردن رهبران مصر از فرآيند تلاش هاي صلح خاورميانه به قاهره مي‌رود. قرار است کري هفته آينده با هياتي از وزراي امور خارجه اتحاديه عرب ملاقات کند.

کري اميدوار است طرح آمريکايي را به دو طرف در پايان اين ماه ارائه کند؛ طرحي که مبنايي براي پيشرفت در مذاکرات صلح خواهد بود.

يکي از مقامات رسمي بلندپايه آمريکا گفت به رغم بدبيني هاي مشاوران عباس درباره اين توافقنامه ساختاري، عباس همچنان رويکردي مثبت دارد و طرح آمريکا را مي‌پذيرد.

يکي از مقامات آمريکايي گفت کري پيش نويسي کتبي به رهبران فلسطين و اسرائيل ارائه نکرده است اما درباره ايده هاي آمريکا براي يک توافقنامه ساختاري گفتگو کرده است که شامل همه مسائل کليدي از جمله مرزها، امنيت، بيت المقدس، آوارگان، شناسايي دوجانبه، پايان درگيري ها و مطالبات است.

يکي از مسائل مطرح در اين گفتگوها ملاحظات و شروطي است که دو طرف تمايل دارند به عنوان بندهاي مختلف در اين توافقنامه بگنجانند.

يکي از مقامات بلندپايه اسرائيل گفت آمريکا مي خواهد به دو طرف اجازه دهد تا ملاحظات خود را ارائه کنند اما تنها به عنوان بخشي از اين توافق نه به عنوان ضميمه اي جداگانه.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار