رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

مغفول ماندن "شناسنامه فنی و ملکی" "ساختمان" پس از ۱۸ سال

خوانساری گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان با وجود تصویب شدن آن در مجلس ۱۸ سال است که اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، خوانساری رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه باید شناسنامه فنی و ملکی ساختمان هرچه سریع‌تر در ساخت و ساز‌ها اجرایی شود، گفت: قیمت گذاری نیز باید براساس شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صورت گیرد. 

وی در ادامه افزود: در کشورهای اروپایی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان دارای اهمیت بسیار زیادی است که متأسفانه در ایران پس از ۱۸ سال هنوز این قانون اجرایی نشده است. 

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه تصریح کرد: باید دستورالعملی صادر شود که نقل و انتقال واحد مسکونی بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان امکان پذیر نباشد. 

خوانساری در ادامه تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کاره به دلیل نداشتن کیفیت و شناسنامه فنی و ملکی‌‌ رها می‌شود. 

وی در ادامه یادآور شد: اکثر واحدهای نوساز ساخته شده‌اند به دلیل فروش تراکم تخریب و از نو ساخته می‌شود که همین امر زمینه ساز اتلاف انرژی است. 

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه خاطرنشان کرد یکی از مهم‌ترین عوامل مهم اجرایی شدن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان قانونمند شدن این قانون در ساخت و ساز است.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار