یکشنبه برگزار می شود؛

همايش ملي شناسنامه فني ملکي "ساختمان"

نخستين همايش ملي شناسنامه فني ملکي ساختمان با حضور وزير راه و شهرسازي و کارشناسان و فعالان بخش خصوصي ، روز يکشنبه ، پانزدهم دي ، در مرکز همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبري نخستين همايش ملي شناسنامه فني ملکي ساختمان: اين همايش بزرگ در شش بخش تاثير صدور شناسنامه فني ملکي بر صنعت ساختمان کشور، استاندارد و شناسنامه فني ملکي ساختمان، تاثير اقتصادي صدور شناسنامه فني ملکي، تاثير اجتماعي و فرهنگي ، نقش دستگاه هاي قانونگذاري و اجرايي و نقش شناسنامه فني ملکي در تحقق حقوق شهروندي برگزار مي شود.

18 سال از تدوين و وضع قانون صدور شناسنامه فني ساختمان مي گذرد و تاکنون بسترهاي واقعي و اجراي اين قانون فراهم نشده است.

همايش ملي شناسنامه فني ملکي ساختمان نخستين رويداد

همايشي است که برگزار مي شود تا ضمن بررسي علت ها و موانع اجرايي نشدن اين قانون در مدت 18 سال گذشته ، راهکارهاي اجرايي آن را ارائه کند.

در نخستين همايش ملي شناسنامه فني ملکي ساختمان؛ با حضور مقامات وزارت راه شهرسازي ، شهردادري ها ، کارشناسان و صاحبنظران ، مشاوران املاک ، مهندسان و طراحان ساختماني و سازندگان و انبوسازان؛ اهداف شناسنامه فني ملکي ساختمان ، نقش شناسنامه فني ملکي ساختمان در مقاوم سازي ،  ساماندهي قيمت ها ، موانع اجرايي ، چگونگي اجراي آن ، مزيت هاي اين شناسنامه و ديگر مسايل بررسي خواهد شد.

آشنا نبودن مردم با مزاياي حقوقي ناشي از شناسنامه فني ملکي و  کمبود فرهنگ سازي مناسب موجب شده است صدور اين شناسنامه براي ساختمان ها مغفول بماند و مردم ، مالکان و خريداران ساختمان هيچ پيگيري و حساسيتي در اين زمينه که يکي از حقوق شهروندي آنها محسوب مي شود ، نداشته باشند.

بنا بر اعتقاد بسياري از کارشناسان ، اجراي قوانيني مانند شناسنامه فني ملکي ساختمان مي تواند نقش مستقيم در تامين حقوق شهروندي داشته باشد و برگزاري همايش ملي شناسنامه فني ملکي ساختمان ، گام مثبتي در اين باره محسوب مي شود.

شناسنامه فني ملکي يک نوع بارکدگذاري در مورد املاک است  که با استفاده از ان مي توان از تغييرات از قيمت واقعي ملک آگاه شد و مالکان مي توانند با استفاده از آن از تغييرات قيمت املاک با توجه به مولفه هاي تورم آگاه شوند و در اين شرايط فروشنده نخواهد توانست قيمت هاي غيرواقعي را براي ملک  تعيين کند.

يکي از مباني که شناسنامه فني ملکي ساختمان در کنار  مشخصات فني، تضميني و بيمه اي ايجاد مي کند ، قيمت ملک خواهد بود.

هر چند شهروندان در زمان خريد و فروش مسکن از راهنمايي هاي مشاوران املاک استفاده مي کنند، اما با استناد به شناسنامه فني ملکي از قيمت واقعي املاک مطلع مي شوند.

شناسنامه فني و ملکي ساختمان سندي شامل اطلاعات فني و ملکي ساختمان است که سازمان نظام مهندسي استان صادرو ميزان رعايت مقررات ملي ساختمان و ضوابط شهرسازي را
در اين شناسنامه درج مي کند.

مجريان مکلفند پس از اتمام کار براي تهيه شناسنامه فني و ملکي ساختمان به ترتيبي که وزارت مسکن و شهرسازي تعيين مي کند، اطلاعات فني و ملکي ساختمان ، گواهي مهندس ناظر و تاييديه هاي لازم را در اختيار سازمان نظام مهندسي استان قرار دهد و يک نسخه از اين شناسنامه در اختيار شهرداري يا ساير مراجع صدور پروانه ساختمان براي پايان کار قرار مي گيرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، ملی ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار