علی‌رغم قول مهدی حجت مبنی بر رسیدگی به تخلفات مدیرعامل متخلف کانون اتومبیل‌رانی، هنوز مدیر این کانون در جای خود باقی مانده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت گفتار نیوز، این روزها همه در تب و تاب این هستند که گوشه ای جدید از زوایای تاریک تخلفات بابک زنجانی را رو نمایی کنند.

اما شاید کمتر شده که به علل و ریشه های آن بپردازند بابک زنجانی روزی یکی از معمولی ترین آدمهای این مملکت بوده که اگر به قول خودش در همان تخلف کوچه اول گرفتار قانون شده بود اینگونه به غارت بیت المال دست نمی یازید و در چنین کوچه تنگ و تاریکی گرفتار نمی شد.

شاهد مثال همین متخلفین کوچک کانون اتومبیل رانی هستند که اگر امروز برخورد شایسته ای با آنها انجام نگرید چند سال بعد باید منتظر تیترهای داغ رسانه ای در خصوص یک رانتخوار بزرگ باشیم.

البته شاید برای ما اهالی رسانه بد نباشد در هر حال فروش روی دکه یا کلیک های ما را زیاد می کند ام برای مردم چه ...

وقتی سکانداری سازمان میراث فرهنگی به سید حسن موسوی از یاران حلقه اول اسفندیار رحیم مشایی تحویل می گردد زمزمه هایی در خصوص راه اندازی یک خبرگزاری با نام خلیج فارس در سازمان میراث فرهنگی به گوش می رسد در این زمان مدیر عامل کانون حسین جعفری بوده که راه اندازی این خبرگزاری در دستور کار وی قرار می گیرد ولی این امر در زمان وی تحقق نمی یابد.

با آمدن مجید ابوالفتحی به کانون اتومبیل رانی پروژه خلیج فارس دوباره کلید می خورد و از برخی عناصر رسانه ای برای راه اندازی ان دعوت می گردد.

در صورت جلسه مورخه 12 / 9 / 91 هییت مدیره کانون در بند یک مصوبات جلسه آمده است :

در راستای انجام تکالیف مجمع عمومی و عمل به بند 5 مصوبه 26/ 1 / 91 هیئت مدیره کانون و جهت ساماندهی و شفاف سازی هزینه های راه اندازی خبر گزاری خلیج فارس مقرر گردید تا نسبت به تاسی موسسه ای با همین نام و با رعایت بند 5 ماده 22 اساسنامه و به سهامداری عمده کانون و موسسه مهر پارسه اقدام گردد.

کلیه هزینه های ثبتی و سرمایه ای و همچنین اداره خبرگزاری با ارائه بودجه از طرف هیات موسس و پس از تایید مدیر عامل محترم کانون از محل اعتبارات کانون و با انعقاد تفاهم نامه قابل پرداخت خواهد بود.

 

سند شمار 1

در ماده 13 گزارش حسابرسی مالی کانون برای مجمع عمومی امده است که :

 

مبلغ 2/417/000/000 ریال حق الزحمه به تعدادی از کارکنان قرار دادی موقت جهت انجام امور رسانی پرداخت گردیده و مفاد قرار دادها در خصوص کسر 10 درصد صادره حسن انجام و همچنین مفاد بند 4 - 6 قرار دادها در خصوص پرداخت پس از تایید ناظر رعایت نگردیده است صرف صلاح قرار دادها و ضررت هزینه مذکور برای این موسسه توجیه نگردیده است.

 

سند شماره 2 این مصوبه ها با عناوین جدید تعویض شده است تا رد پایی از خلیج فارس و هزینه های آن باقی نماند.

 

سند شماره 3

 

آنچه که به نظر می رسد این هزینه در قبال کار کرد یک سایت معمولی طی مدت تقریبی دو ماه با آدرس ...... بوده و به هیچ وجه خبرگزاری با نام خلیج فارس به ثبت نرسیده است.

از سوی دیگر عدم اشاره به نام خلیج فارس در بند مذکور نیز حکایت از تخلف دیگر در کانون و تغییر صورت جلسات هییت مدیره می باشد.

معلوم نیست که هزینه انجام شده در چه راستایی بوده و در حال حاضر هزینه های انجام شده برای خلیج فارس  مورد بهره برداری توسط چه اشخاصی قرار می گیرد.

باید به نوعی گفت با سو استفاده از نام خلیج فارس در راستای اهدافی سیاسی که به هیچ عنوان با وظایف ذاتی کانون هم راستا نمی باشد مبلغ قابل توجهی توسط برخی عناصر رسانه ای وابسته به خبرگزاری  یکی از قوای سه گانه و سند سازی چنین حیف و میلی بزرگی در بیت المال شده است.

گفتار نیوز آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه های نظارتی و قوه محترم قضاییه برای رسیدگی به این پرونده اعلام می نماید.



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار