رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوندگفت: بیش از 10 نقطه شناخته شده گردشگری و بیش از 165 اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان وجود دارد که همه این ظرفیت ها موقعیتی برای توسعه گردشگری هستند.

ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان تهران، یک نیروی فعال در حوزه گردشگری بوده که در صدد جان بخشی به گردشگری شهرستانهاست.

وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی در کارگروه گردشگری استان تهران با حضور مدیرکل، استاندار و معاونان وی صورت گرفته و تاکید تمام این جلسات، توجه به ظرفیت های بالای گردشگری شهرستان ها بوده است.

اکبری کارگروه گردشگری را در کشور دست خوش تحولات بسیار زیاد در چند سال اخیرعنوان کردو افزود:این کارگروه تا سال 87 پابرجا بود و کارش را به خوبی انجام می داد اما بین سال های 87تا 88 به صورت کاملاً منفعل درآمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند تصریح کرد: این کارگروه از سال 89 تا 90 به عنوان زیر گروه امور زیر بنایی و اقتصادی مطرح شد و بالاخره در اواخر سال 91 دولت وقت کارگروه گردشگری را احیا کرد و جلسات این کارگروه بار دیگر تشکیل شد.

وی به تشکیل ستاد استانی این کارگروه در استان تهران در طول سالهای 91و 92 با مدیریت معاونت امور عمرانی استانداری تهران اشاره کرد که تاکنون چندین جلسه در این ستاد برگزار شده است.

اکبری، پیشنهاد تشکیل جلسات زیرکارگروه را اتاق فکر کارگروه خواند که به حل مسائل گذشته و طرح ها و برنامه های آینده کمک زیادی خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند افزود: این اتاق فکر خوراک کارگروه را تامین می کند و در جلسه اصلی کارگرو، مشکل طرح اولیه وجود نخواهد داشت چراکه در جلسه اولیه طرح تایید شده است و در جلسه اصلی تصمیم گیری و تصویب می شود.

وی در خصوص توسعه گردشگری روستایی تصریح کرد: در سال 87 منطقه نمونه گردشگری مصوبه دولت را گرفتیم و در حال حاضر پنج روستای هدف گردشگری در شهرستان دماوند وجود دارد.

اکبری اضافه کرد: به عنوان دستگاه متولی گردشگری با وجود دستگاه های متولی و مالکیت سایر نهادهای دولتی در مناطق گردشگری نمی توانیم کار زیادی انجام دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند افزود: حتی در برخی از موارد مانند منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلا، چندین متولی وجود دارد یا در منطقه ای مانند غار رود افشان، متولی دستگاهی است که اجازه ورود بخش خصوصی را به منطقه نمی دهد/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.