فرمانده سپاه کربلای مازندران خواستار تسریع در تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سردار محمدتقی شاهچراغی در گردهمایی بزرگ رزمندگان و ایثارگران مازندران گفت: این پارک موزه با محوریت عملیات والفجر 8 که در آن غواصان لشگر 25 کربلا، غرش اورند را به بازی گرفتند، در دست ساخت است.

وی ادامه داد : علیرغم همه کمکها و مساعدتها این پروژه بزرگ فرهنگی هنور در ابتدای راه است و نیاز به توجه ویژه مسئولان امر داریم.

وی عنوان کرد: مازندران سرزمین هنر و شکوه مردانی است که رد لشگرهای 25 کربلا، تیپ 75 ظفر، 58 مالک اشتر، لشگر 30 پیاده گردان، سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی و ... خدمت کرده اند.

سردار شاهچراغی بیان داشت: مردان و زنان و جوانای که علاوه بر حضور در عرصه رویایی با دشمن، در سنگرهای دیگر نیز بر دشمنان بسان سائقه فرود آمدند، ایثارگان و رزمندان این دیار، خالق حماسه دیگر شدند.

وی با اشاره به رشادتهای مازندرانیها در حماسه های مختلف از جمله حادثه ششم بهمن آمل گفت: شهادت دهها تن از مردم این دیار بویژه شهیده طاهره هاشمی نوجوانان 14 ساله که به عنوان شهیده شاخص معرفی شده است، یادآور حماسه آفرینی های مردم این دیار است.

سردار شاهچراغی بیان داشت: روحانیت با تقدیم 380 شهید، دانشجویان با 200 شهید، دانش آموزان با 2000 شهید، ارتش 2700، ناجا 500، پشتیبانی جنگ 300، سپاه با 200 شهید و ... نقش ارزنده ای در دوران دفاع مقدس داشته اند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآورشد: مازندران 37 هزار جانباز و دو هزار و 500 آزاده در جبهها های حق و علیه باطل کرده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: تهیه و چاپ 150 کتاب و نشریه، راه اندازی پرتال جامع شهدای استان که در کشور بی نظیر بود، آموزش روایتگری و بیان دلاورمردیهای برای 1500 راوی، تهیه هشت هزار دقیقه برنامه، تولید تله فیلم بر مبنای نقش مازندران در دفاع مقدس که انشاء الله در دهه فجر از شبکه سه سیما پخش می شود از جمله اقدامات است./ش

برچسب ها: تکمیل ، پارک ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.