برگزاری چهارمین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی

چهارمین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی را با حضور برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳ فیزیک در ابررسانایی و ابرشارگی، کاشف ابررسانای YBCO با دمای گذار بالاتر از نیتروژن مایع) و استاد ممتاز دانشگاه کالیفرنیا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکترمحمد اخوان عضو هيئت علمي و استاد دانشگاه صنعتي شريف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشکده فیزیک دانشگاه شریف افتخار دارد که چهارمین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی را با حضور سه سخنران ویژه، استاد آنتونی جی. لگت (برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳ فیزیک در ابررسانایی و ابرشارگی)، استاد پاول چو (کاشف ابررسانای YBCO با دمای گذار بالاتر از نیتروژن مایع) و استاد وارن پیکت (استاد ممتاز دانشگاه کالیفرنیا) در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ برگزار نماید.

دبیر کنفرانس پیشرفت های ابررسانایی در رابطه با تاریخچه ی برگزاری این کنفرانس افزود: مجموعه کنفرانس‌های ملی دوسالانه پیشرفت‌های ابررسانایی برای اولین بار در ۱۳۸۷ در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با هدف گرد هم آوردن پژوهشگران جهت بحث در مورد آخرین دستآوردهای تحقیقاتی این شاخه مهم از فیزیک ماده چگال برگزار گردید. متعاقباً دومین و سومین  کنفرانس از این سری در دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و دانشگاه کاشان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات برای انجام کارهای تجربی و محاسباتی در زمینه ابر رساناها در کشور بیان کرد:با این وجود محققین و دانشمندان داخلی در حال انجام تحقیقات و ارائه مقالات در این زمینه می باشند و این کنفرانس نیز فرصتی برای ارائه تحقیقات و پیشرفت هایشان در زمینه ابررساناها فراهم نموده است.ما امیدواریم با برگزاری این مجموعه کنفرانس ها توجه وزارت علوم و دیگر دستگاه های مرتبط را جلب نموده تا برای این عرصه علمی اعتبارات کافی اختصاص دهند.

وی در رابطه با حضور دانشمندان سرشناس در عرصه بین المللی در این دوره کنفرانس اظهار داشت:این اتفاق فرصت مناسبی برای برقراری تعامل با مراکز علمی مهم کشورهای دیگر به عنوان یک امر ضروری در جامعه علمی کشور می باشد.این فرصت با توجه به اعتبارات و ارتباطات علمی اساتید داخلی حاضر در کنفرانس فراهم شده است و امید واریم حمایت جامعه سیاستگداران علمی کشور را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار