نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ظرفیت اشتغال، کارآفرینی و بهره‌وری کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ دو برابر وضعیت فعلی است که این شرکت سال‌هاست به دلیل سوء مدیریت فلج شده است.

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته کشاورزی در منطقه مغان بیکار هستند کشت و صنعت مغان با حداقل ظرفیت به یک شرایط نابسامان مدیریت می‌شود که باید هر چه زودتر تکلیف مدیریت جدید آن مشخص شود که در این زمینه با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی‌های لازم را انجام دادیم.

وی گفت: کشت و صنعت مغان حتماً باید مدیری با کفایت، با تحصیلات کشاورزی و دارای کارآمدی و توانمندی بالا باشد چرا که گزینه‌های مطرح شده از چنین ویژگی‌هایی برخوردار نبودند و تا پایان امسال مدیرعامل جدید این شرکت با همکاری و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی و هیئت مدیره آن انتخاب می‌شود.

برومند خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم توان توسعه و بازسازی را نیز دارد که بخشی از کارخانه‌ها و مجموعه‌های وابسته به این شرکت همچنان تعطیل بوده و یا در حالت رکود قرار دارند.

وی افزود: نباید از سود حاصل از کشت و صنعت مغان دیگران نفع ببرند بلکه باید سود حاصل از این شرکت و منافع آن نصیب مردم مغان شود تا آنها بتوانند از مزایای تولیدی، اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی آن استفاده کنند.

این نماینده با اعلام مخالفت با طرح موضوع فروش این شرکت گفت: در کشور ما برخلاف سایر کشورها فروش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ با مشکلات و تنگناهایی روبه‌روست و بخش خصوصی نیز نمی‌تواند وضعیت پایداری را در عرصه مدیریت این مجموعه‌ها برقرار کند که با بیکاری کارگران و رکود تولیدی و اقتصادی مواجه می‌شوند که این خود به ضرر منطقه است.

برومند در ادامه یادآور شد: در هیچ کجای دنیا واگذاری شرکت‌های اقتصادی و تولیدی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم و فضاسازی‌های مناسب برای حضور و مشارکت بخش خصوصی نتایج مثبتی به همراه ندارد و ما نیز بهتر است اول زیرساخت‌ها را تأمین کرده سپس به دنبال واگذاری شرکت‌هایی نظیر کشت و صنعت باشیم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: پارس ، آباد ، کشت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.