استاد برجسته حوزه علمیه قم، در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سوگواران امام رضا(ع) در قم گفت:هر کس محبت اهل بیت(ع)را بر دل داشته باشد به سوی نور و روشنایی هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام سید حسین مومنی، افزود: امام رضا(ع) یکی از امامان معصوم و از پیشوایان دینی است که زیارت او موجب زدودن غم ها از دل می گردد و سفارشات و توصیه های فراوانی در خصوص اهمیت زیارت بارگاه امام هشتم(ع) وجود دارد.

وی یکی از توطئه های شیطان را نفوذ در دلها و جلوگیری از هدایت انسان برشمرد و افزود:شیطان تلاش می کند قبح گناهان را از میان ببرد و با نفوذ در دلهای مردم، مانع از هدایت شود از این رو باید با تکیه بر مبانی دینی و ارزشهای اسلامی به خصوص با پیروری از مکتب اهل بیت(ع) توطئه های شیطان را از میان ببریم.

حجت الاسلام مومنی در ادامه با تاکید بر اهمیت زیارت حرم امام رضا(ع) در زدودن گناهان خاطرنشان کرد:اگر مومنان با بصیرت و با همه وجود به زیارت حرم امام رضا(ع) بروند می توانند بیماری های روحی و جسمی خود را شفا دهند و حاجت دلهای خسته خود را از این امام همام دریافت کنند.

وی اظهار داشت:شخصی در زمان امام رضا(ع) مبتلا به بیماری خطرناکی شده بود به گونه ای که خانواده و مردم شهر از او دوری می کردند و ایشان حاجت خود را از امام رضا(ع) گرفت زیرا با خلوص نیت و با همه وجود در محضر امام هشتم حاضر شد و از او طلب درمان و شفا کرد.

این استاد حوزه زیارت به همراه بصیرت و بینش را مهم ترین راهکار در جهت شفای دردها و از میان بردن مشکلات دانست و گفت:اگر می خواهیم امام رضا(ع) نگاهی به مشکلات و مصائب در زندگی مان داشته باشد باید با دلی شکسته و با خلوص نیت در محضرش حاضر شویم تا شفای دردهای خود را بگیریم و مشکلات مان را حل کنیم.

وی تصریح کرد:گاه امراض انسان روحی است و انسان از زبان، دست،چشم و یکایک اعضای بدنش به گناه می پردازد و دچار بیماری روحی می باشد از این رو باید به درمان بیماری های خود بپردازد و شفای خود را طلب کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حدیثی درباره امام علی(ع) در اهمیت ترک گناه و زدودن ناپاکی ها از وجود انسان یادآور شد:طبق این روایت اگر خصلت هایی در انسان باشد از دنیا نخواهد رفت مگر اینکه نتیجه اعمالش را در دنیا ببیند که این خصلت ها شامل ستمکاری، ظلم، قطع صله رحم و از بین بردن آبروی مومنان است.

وی گفت:عمر امانت مهمی در زندگی انسان است که نباید با آلودگی و گناهان ان را تباه کرد هرچند مطابق همین روایات حتی اگر به گناهان کبیره آلوده شدیم باید با توبه به درگاه الهی از خدا طلب مغفرت نماییم.

این استاد در خصوص برخی از ویژگی های مومنان برای تزکیه نفس بیان داشت:سکوت انسان مومن موجب رشد فکری او می شود و در سایه سکوت و تفکر می توان به تزکیه نفس دست پیدا کرد همچنین با دوری از جدال های بیهوده دنیوی و کنار گذاشتن حرص و طمع می توان نفس را از بدی ها دور نگاه داشت.

وی عنوان کرد:امام ضا(ع) همواره با بحث های فقهی و دینی مردم را به راه درست و دوری از گناه دعوت می کرد که اگر ما نیز می خواهیم همچون مردم پرهیزگار در زمان این امام همام مورد لطف و رحمتش باشیم خود را از آوده گی ها دور کنیم.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد:با تزکیه نفس، خود را به قرب امام رضا(ع) برسانیم به خصوص مردم قم توجه داشته باشند که امام رضا(ع) نگاهی ویژه با این شهر در امانتداری از کریمه اهل بیت(ع) دارد از این رو باید با توبه و دوری از گناهان و دست یافتن به تزکیه الهی خود را به قرب ایشان برسانیم.

وی با عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع) به محضر حضرت معصومه(س) اظهار داشت:مامون زهر کشنده ای به امام رضا(ع) خوراند تا با شهادت ایشان مانع از عشق و محبت مردم به امام رضا شود در حالی که ایشان میزبان میلیونها زائر از سراسر جهان است و عشق به امامان معصوم با شهادتشان از میان نمی رود./س
برچسب ها: قم ، شهادت ، امام ، رضا ع ، حرم ، حضرت ، معصومه س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.