داغ‌ترین اخبار حوزه نفت در هفته گذشته در چند بخش نشست هم اندیشی و بازنگری قراردادهای نفتی، رکورد مصرف بنزین کشور، افت فشار گاز به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی و افزایش ناوگان حفاری به 80 دستگاه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در 6 روز گذشته یعنی از شنبه 6 دی ماه تا پنج شنبه  12دی ماه  اخبار  مختلفي در حوزه نفت و گاز منتشر شده است که از بین این اخبار تنها چند موضوع مهم و جریان ساز وجود داشت که در ادامه این گزارش به این موضوعات می پردازیم.

یکی از مهمترین موضوعات حوزه نفت در یک هفته گذشته بحث گردهمایی ژنرال‌های نفتی در خصوص بازنگری قراردادهای نفتی ، امضای تفاهم نامه همكاري ميان سازمان زمين شناسي و اكتشاف معدني كشور و شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به منظور مشاركت، تبادل و بهره مندي از خدمات، تخصص هاي علمي، پژوهشي و فني متقابل و توانايي هاي بالفعل طرفين در امر توسعه مطالعات زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور، رکورد مصرف بنزین کشو و افت فشار گاز در جایگاه‌های CNG بود مورد توجه و بررسی اساسی قرار گرفت. 

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از بومي سازي 65 درصدي دستگاه هاي حفاري در كشور خبر داد و گفت: در بخش مربوط به ماشين آلات حفاري هم اكنون به توان 70 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران از افزايش ناوگان حفاري تا پايان سال 93 خبر داد و گفت: طبق برنامه ريزي صورت گرفته تا پايان سال ناوگان حفاري به 80 دستگاه خواهد رسيد و اين دستگاهها امکان افزايش به 85 دستگاه را نيز دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اختصاص 14.5درصد از محل منابع حاصل از صادرات نفت به سرمایه گذاری در صنایع بالادست نفت خبر داد و گفت: در بودجه امسال 26 درصداز محل صادرات نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص می یافت که دولت جدید این رقم را به 20 درصد اصلاح کرد.

مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني از راه اندازي واحد تولید کننده گاز خنثی در پالایشگاه امام خمینی خبر داد و گفت: اين واحد در حفظ شرايط اضطراري در واحدهاي عملياتي نقش قابل توجهي را ايفا مي کند.

مديرعامل شركت گاز استان تهران، گفت: سامانه GIS (اطلاعات جغرافيايي) تحت نرم افزار Small world توسط اين شركت رونمايي و به زودي طي مراسمي در دهه فجر افتتاح مي شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت:با فشار بر روی نرخ ارز حقیقی و افزایش حرکت نیروی کار و سرمایه از بخشهای مولد به بخشهای غیرقابل تجارت موجب آسیب رساندن به بخشهای دیگر از جمله کشاورزی و صنعت می شود.

دبیر علمی همایش گفت: اگر ما درصدد جایگزین کردن درآمدهای نفتی با بخشهای درآمدزا هستیم باید جهت گیری سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی را از 18 درصد به سمت 30 درصد هدایت کنیم.

نخستین جلسه هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت ایران با هدف افزایش مشارکت شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در پروژه های نفتی و گازی کشورمان اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در هفته منتهی به شش دی به بیش از 25 میلیون بار رسید.

طرح تفكيك گرنفتي ۱۴۵ با توانايي تفکيک روزانه 15 هزار بشکه نفت با هزينه ۲۰۰ ميليارد ريال در منطقه بي بي حكيمه گچساران به دست متخصصان داخلي و افتتاح شد.

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور به منظور مشاركت، تبادل و بهره مندي از خدمات و تخصص هاي علمي و پژوهشي يكديگر، تفاهمنامه همكاري امضا كردند.


ميرقادري از ارسال روزانه 16 ميليون ليتر بنزين يورو4 مطابق با استاندارهاي جهاني به شرکت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي خبر داد.

مقدم گفت: تدوین اولویت‌های فناوری در صنعت نفت علاوه بر هویت بخشیدن به کارآیی شورای راهبردی توسعه فناوری می تواند سبب افزایش ظرفیت های اجرایی در این حوزه شود.

میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ٦ دی ماه امسال با ٢٩,٥ میلیون لیتر افزایش (نسبت به هفته پیش از آن) به بیش از ٦٨ میلیون لیتر رسید که بیشترین مصرف در روز پنج شنبه (5دی ماه9 به ثبت رسیده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اينکه توسعه زیرساخت های ورزشی شرکت ملی حفاری ایران بايد مورد توجه اساسي مسئولان قرار گيرد گفت: با تخصيص منابع به اين بخش شاهد موفقيت در عرصه ورزشي خواهيم شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عامل اصلی تعلیلی جایگاه‌های CNG را ناشی از افت فشار گاز به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی عنوان کرد و گفت: به زودی این مشکل برطرف می شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار