مصطفی کشکولی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطیلی برخی از جایگاه های CNG در سطح تهران، اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که شرکت ملی گاز ایران در اختیار ما قرار داده است مصرف گاز بخش خانگی افزایش یافته و به همین دلیل گاز جایگاه های CNG با افت فشار مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: افت فشار گاز باعث شده که برخی از جایگاه ها نیز نتوانند خدمت رسانی کنند.
وی تاکید کرد: پس از پیگیریهای به عمل آمده با شرکت ملی گاز مسولان اظهار داشتند که از امروز مشکل جایگاه های سی ان جی برطرف می شود.
کشکولی با اشاره به اینکه 95درصد سوخت مایع نیروگاهها را شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تامین می کند اظهار داشت: در حال حاضر در تامین سوخت نیروگاهها مشکلی وجود ندارد به طوری که روزانه 145 میلیون لیتر سوخت مایع از قبیل نفت و گاز و نفت کوره در این نیروگاهها مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خاطرنشان کرد: بخش عمده سوخت چیزی حدود 95 میلیون لیتر توسط شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران و مابقی از طریق شرکت ملی گاز تامین می شود.
تعطیلی جایگاه های سی ان جی در تهران در ادامه اردشیر دادرس رییس انجمن صنفی جایگاه دارانCNG کشور تعداد جایگاه های فعال CNG در سطح تهران را حدود 70 جایگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد جایگاه فعال در شهر تهران، برخی از آنها به صورت رندمی و به علت قطع گاز و از همه مهمتر به سبب عدم توجیه اقتصادی از مدار خارج می شوند.
رییس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور تصریح کرد: هم اکنون شهر تهران با بحران بزرگ کمبود جایگاه CNG مواجه است که باید برای جبران آن بحث کارمزد جایگاه ها را هرچه سریعتر حل و فصل کرد.
اردشیر دادرس خاطرنشان کرد: در تهران به صورت پراکنده برخی از جایگاه های CNG به
علت افت فشار گاز به طور موقت تعطیل می شوند که این موضوع در فصل زمستان
طبیعی است.
رییس انجمن صنفی جایگاه داران CNG افزود: در مدت زمان قطع گاز در جایگاه هایCNG، جایگاه داران با هماهنگی شرکت ملی گاز به تعمیرات کلی ( اورهال )
جایگاه ها می پردازند.
وی با بیان این که اکنون شهر تهران حدود 160 جایگاه CNG کمبود دارد، افزود: باید کارمزد جایگاه های سی ان جی حداقل برای کلان شهرهایی همچون تهران افزایش یابد تا موضوع فعالیت در بخش جایگاه CNG برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد.
دادرس همچنین اظهار داشت: قطع و وصل شدن گاز در رینگ های برون و درون شهری متفاوت است بنابراین چون اکنون جایگاه داری توجیه اقتصادی ندارد، جایگاه داران به هر دلیل از عدم فعالیت در صنعت سی ان جی استقبال می کنند.
این فعال صنعت CNG کشور در ادامه تصریح کرد: عدم تمایل به ادامه فعالیت در صنعت CNG، تهدیدی بزرگ برای کاهش مصرف بنزین در کشور است چراکه در صورت نبود جایگاه های CNG، متقاضیان به مصرف بنزین گرایش پیدا می کنند.
وی میزان مصرف CNG در تهران را حدود 21 میلیون مترمکعب در روز برشمرد و گفت: در صورت عدم تامین این میزان گاز سی ان جی، باید به همین میزان بنزین تولید و یا وارد کنیم.
انتهای پیام/