منابع هندی از تصمیم دولت هند برای دعوت ایران به مهمترین کنفرانس بین‌المللی نفتی (پتروتک 2014) که ماه آینده میلادی در این کشور برگزار می‌شود خبر دادند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایندین اکسپرس، منابع هندی از تصمیم دولت هند برای دعوت ایران به مهمترین کنفرانس بین‌المللی نفتی که ماه آینده میلادی در این کشور برگزار می‌شود خبر دادند و اعلام کردند؛ برای جلوگیری از نارضایتی کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی دعوت نمی‌شود.

ماه گذشته رسانه‌های هندی گزارش داده بودند که وزارت امور خارجه هند به تصمیم وزارت نفت این کشور برای دعوت از رژیم صهیونیستی و تایوان برای شرکت در پتروتک 2014 اعتراض کرده و اعلام کرده است، این اقدام می‌تواند یک فاجعه دیپلماتیک به دنبال داشته باشد.

وزارت نفت و شرکت نفت و گاز طبیعی هند به عنوان مسئول برگزاری کنفرانس پتروتک 2014 که هر دو سال یک بار در این کشور برگزار می‌شود، دعوت‌نامه‌های رسمی به این 2 کشور بدون موافقت وزارت خارجه هند ارسال کرده بودند.

وزارت خارجه هند به وزارت نفت این کشور اعلام کرده است که دعوت از رژیم صهیونیستی به معنی تکان دادن پرچم قرمز در مقابل تمام کشورهای اسلامی تولیدکننده نفت است که به تعداد زیاد در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار