ژنرال "تسفیکا فوگل" فرمانده سابق هیئت فرماندهی منطقه جنوبی در نیروهای رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواست تا از جنگ دولت مصر علیه جنبش‌های اسلامی عبرت گرفته و آن را در مورد جنبش حماس اجرا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری سما، وی در مقاله‌ای در یک نشریه صهیونیستی نوشت: ضروری است خانه اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه و دیگر رهبران حماس بمباران شود و این کار برای نشان دادن عزم خود به دشمن برای دفاع از خویشتن ضروری است.

فوگل همچنین اظهار داشت که با این کار درگیری‌ها با جنبش حماس یکسره می‌شود و باید از مصری‌ها نحوه رویارویی با جنبش حماس و پایان دادن به واقعیت کنونی را آموخت.

از سوی دیگر «شائول موفاز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل مجبور خواهد شد تهدیداتی را که از جانب حماس در غزه با آن مواجه است، به صورت ریشه‌ای حل نماید و احتمالا درگیری‌ها در آینده بیشتر خواهد شد.

وی در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی نمی‌توان در برابر واقعیت کنونی نوار غزه و اینکه این منطقه همچنان پایگاهی برای اجرای عملیات علیه اسرائیل باقی بماند، تسلیم شد.

موفاز هشدار داد که در صورت عدم واکنش، حماس خلأ را پر خواهد کرد و این جنبش به حفر تونل‌ها و ساخت موشک‌ها ادامه می‌دهد تا در رویارویی آینده خسارت‌های اسرائیل بیشتر شود.

از سوی دیگر "عاموس هارئیل" تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص نوشت که در شرایطی که کرانه باختری ناآرام است و تنش‌ها در مرز با سوریه و لبنان وجود دارد، رویارویی با نوار غزه در رأس اولویت دولت نتانیاهو قرار ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار