منتقد سینمای کشورمان گفت: فیلم سینمایی "جیب‌بر خیابان جنوبی" محصول تازه از طیف فکری و سینمایی خوش ساخت موج نویی‌های سینماست.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فیلم سینمایی "جیب‌بر خیابان جنوبی" ساخته "سیاوش اسعدی" گفت: با تلاش بخشی از فیلم‌سازانجوان کشور جریان متاثر از سینمای دهه 50 و فیلم‌سازانی چون "مسعود کیمیایی"، تحت عنوان "اوج نو" در عرصه سینمای ایران در حال شکل‌گیری است.
 
وی افزود: تا به امروز فیلم‌سازانجوانی که مغایر با حرکت سینمای تجاری آثاری متفاوت ساخته‌اندو از منظر فرم، پرداخت و محتوا در حال کسب تجربه بودند و یا حرفی برای گفت نداشتند به صورت کم‌رنگ، غیر منسجم و پراکنده فیلم‌های خود را می‌ساخته‌اند.
 
"آذین" ادامه داد: ولی اکنون به نظر می‌یسد که اوج موج نویی‌های سینما که در خود حدیث مختلف سینمایی را جای داده مسیری رو به انسجام و تبدیل شدن به یک جریان سینمایی را دنبال می‌کند، این منتقد سینما اظهار داشت: چهره‌های شاخص این حرکت را فیلم‌سازانی مانند: حمید نعمت‌الله، هادیمقدم‌دوست، سیاوش اسعدی تشکیل می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: محصول تازه این طیف فکری و سینمایی فیلم خوش ساخت "جیب‌بر خیابان جنوبی" است که به عنوان ساخته "سیاوش اسعدی" گامی رو به جلو برای او محسوب می‌شود.
 
"آذین" بیان کرد: این فیلم که اکثر عوامل و عناصر تاثیرگذار و خوب را برای تبدیل شدن به یک اثر سینمایی خوشی پرداخت درخود جمع دارد و از فیلمنامه به نسبت مقبول، فیلم‌برداری، موسیقی، تدوین و بازی‌های خوب در خود دارد راوی داستانی تلخ دربارهآدم‌های درمانده، سرخورده و ویران شده است.
 
"آذین" عنوان کرد: شخصیت‌ها و شرایطی که با دهه 50 کشور همخوانی دارد و یادآور نسل جوان، سرگردان و خیابانی آن دوران است.
 
وی تصریح کرد: دورانی که با اوضاع اجتماعی وانسان‌های امروز در جامعه ما تفاوت ماهیتی و اجتماعی دارد و به هیچ عنوان قابلیت انطباق را ندارد.
 
"آذین" اظهارداشت: در واقع "اسعدی" انسان‌هایی با شناسنامه‌های کمرنگ امروزه را در شرایط اجتماعی دهه 50 به تصویر درآورده است و این خلط مبحثی است که پاشنه آشیل فیلم "جیب‌بر خیابان جنوبی" را شکل می‌بخشد، این منتقد خاطرنشان کرد: با این حال فیلم "سیاوش اسعدی" یک اثر اجتماعی، دیدنی و متفاومت یا تولیدات رنگین سینمای تجاری بوده و جایگاه مشخصی در سینمای "اوج نو" درحال تولید ایران دارد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.