مانور فرا منطقه‌ای آمادگی مدیریت بحران در برج‌های بلند مرتبه شمال تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران انجام مانور‌های مختلف آمادگی مدیریت بحران می‌تواند در ایجاد آمادگی مدیریت بحران در مواقع اضطراری و ضروری موثر واقع شوند و مردم را برای مواقع بحران آماده کند. زیرا در مواقع بروز بحران حفظ خونسردی و مواجهه منطقی با آن مورد اهمیت است.

کمک گروه‌های دوام، قبل از رسیدن سازمان‌های دولتی و کمک رسان می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث بعدی نیز موثر واقع شود.
در همین راستا مانور زلزله فرضی 6.5 ریشتری برگزار شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 1، کیوان فاتحی منش افزود: زلزله فرض 6.5 ریشتری در اثر فعال شدن گسل نیاوران اتفاق افتاد که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، کلید سازمان‌های تخصصی و نیروهای مردمی در قالب گروه‌های داوطلب دوام آتش نشان و جمعیت هلال احمر در محل حاضر اقدام به امداد رسانی کردند.

فاتحی منش بیان کرد: در حین این اقدامات با توجه به حریق ایجاد شده در طبقه دوازدهم و 25 برج، سازمان آتش نشانی با تجهیزات مورد نیاز وارد محل مانور شده  و در طبقه 12 نردبان 55 متری نجات را مورد استفاده قرار داد و سپس نیروهای عملیاتی افراد گرفتار شده در حریق با به خروج از برج انتقال دادند.
فاتحی منش تصریح کرد: سازمان آتش نشانی نیز برای اولین بار به منظرو بررسی توانمندی سازمانی خود جهت امداد رسانی به برج‌های بلند مرتبه اقدام به انتقال شلنگ آتش نشانی به طبقه 25 و پشت بام کرد و حریق ایجاد شده را در آن طبقه کنترل کرد.

فاتحی خاطرنشان کرد: از اهداف و دستاوردهای این مانور می‌توان به تخلیه امن اضطراری برج‌های مجتمع مسکونی آتی ساز 2، اسکان اضطراری شهروندان ساکن در برج در فضای مناسب پیش بینی شده در مجاورت برج‌ها، مانور انسداد معابر و بازگشایی مسیر‌های اضطراری در زمان بروز بحران، حضور تیم‌های عملیاتی سازمان‌های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه، پایدار‌سازی گروه‌های دوام با شرکت بیش از 30 نفر از اعضای گروه‌های دوام سطح منطقه حضور 5 ایستگاه آتش نشانی و بیش از 150 نفر از نیروهای عملیاتی و آتش نشانان داوطلب در عملیات اطفاء حریق و نجات مصدومین از طبقه 12 و 25 برج توسط آتش نشانی اشاره کرد.

امید است مدیریت بحران با برگزاری این گونه مانور‌ها بتواند در ایجاد آمادگی بین شهروندان و بالا بردن سطح آمادگی خود موفق عمل نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مانور ، برج ، بلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار