نایب رییس بانوان هیات اسکی اصفهان از برنامه این هیئت برای گسترش رشته اسکی روی چمن در این استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، وجیهه مطهری با اشاره به اینکه اسکی روی چمن هنوز در این استان فراگیر نشده است و باید برای این رشته پایه گذاری شود،اظهار کرد: در زمان حاضر ورزشکاران کمی در اسکی روی چمن فعال هستند و هیات اصفهان نیز تجهیزات و وسایل مورد نیاز این رشته را در اختیار ندارد.
وی با بیان اینکه پیست اسکی روی چمن در کوه صفه اصفهان وجود دارد تصریح کرد: در نظر داریم از تابستان سال آینده ورزشکارانی از سنین پایه به این رشته جذب کنیم و این رشته را گسترش دهیم.
نایب رییس هیات اسکی اصفهان، پرداختن ورزشکاران به اسکی روی چمن را به ویژه در فصول گرم سال که پیست برفی تعطیل است مهم خواند.
وی با اشاره به اینکه ˈثمین داوریˈ بانوی اسکی باز اصفهانی سال جاری عنوان هفتم رقابت های برون مرزی این رشته را به خود اختصاص داد افزود: با توجه ویژه به این رشته می توانیم قهرمانان بسیاری را پرورش دهیم.
نایب رییس بانوان هیات اسکی اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون هشت بانوی مربی درجه دو و سه در سطح استان اصفهان وجود دارد.
مطهری با بیان اینکه هیات اسکی شهرستان اصفهان در سالجاری راه اندازی شد ادامه داد: تا یکسال پیش فقط هیات فریدونشهر فعال بود اما اکنون هیات اسکی در چهار شهرستان اصفهان، سمیرم، فریدونشهر و نجف آباد دایر است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار جمعیتی استان در شهرستان اصفهان قرار دارد باید این رشته در شهرستان اصفهان توسعه بیشتری یابد.
نایب رییس هیات اسکی اصفهان همچنین اظهار کرد: مقدمات آغاز به کار هیات های بوئین و میاندشت، چادگان و فریدن نیز در حال اجراست و در آینده این شهرستان ها در رشته اسکی فعال خواهند شد.
وی گفت: دهه فجر امسال مسابقات انتخابی و قهرمانی در دو بخش بانوان و آقایان و در تمام رده های سنی به منظور ساماندهی تیم های جهت حضور در رقابت های کشوری برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اسکی استان نبود حامی خاصی برای حمایت از این رشته و در نتیجه مشکلات مالی است که در صورت پشتیبانی، می توان این رشته را به صورت همگانی در استان توسعه داد.
مطهری گفت: بارش برف و ایجاد پیست اسکی طبیعی در فریدونشهر یک نعمت است که باید از آن به نحو احسن و در راستای پرداختن به ورزش مفرح اسکی بهره برد.
وی افزود: در یک هفته اخیر پیست اسکی فریدونشهر بازگشایی شده است و امیدواریم خانواده ها از این ورزش زمستانی استقبال خوبی داشته باشندش/ش.

برچسب ها: اصفهان ، هیات ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.