بازیگری در فراسوی نگاه بازیگران؛/3
بازیگری در فراسوی نگاه بازیگران؛/3
به گزارش حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران؛رضا عطاران
هر فیلمی که از بازی در آن نتیجه خوبی گرفته ام فیلم نامه کامل داشته. من فقط شاخ و برگ های جزیی به آن دادم.
بی خیالی بزرگ ترین دارایی من است؛ به عنوان بازیگر هم به این دارایی خیلی زیاد و زود به زود نیاز پیدا میکنم.
هیچ وقت جلوی دوربین نتوانسته ام گریه کنم، خوب که چی؟!
محمدرضا فروتن
دوست دارم نقش را آن طور که حس می کنم بازی کنم. در شروع کار، البته من چون چشم هایم آبی بود، خیلی سخت می توانستم به عنوان بازیگر خود را بقبولانم.
شاید دوست دارم در یک کارتون هم بازی کنم،بازی ست دیگر. . . همه اش لذت است، همه اش تفریح است. این بازی ها مثل اسباب بازی من است. یکی اش توپ است و یکی اش چیز دیگر.
فرامرز قریبیان
آموزش دیدن می تواند کمک زیادی برای یک بازیگر باشد، به ویژه از نظر تکنیکی. اما آنچه بیش تر اهمیت دارد، استعداد است که به نظر من ، ذاتی است.
اگر کارگردان الگو به بازیگر بدهد و او اجرا کند، می شود تقلید. کارگردان هایی هستند که نقش را بازی می کنند و از بازیگر می خواهند مثل آن ها بازی کند. این به نظر من بازیگری نیست، کارگردان باید به بازیگر بگوید چه می خواهد و بازی را به عهده بازیگر بگذارد.
اگر مورد قبولش بود که هیچ و اگر نبود توضیح بیشتری بدهد. بازیگر خوب، آن است که توضیحات کافی کارگردان را درک کند و بازی مورد نظر او را ارائه دهد.
مهتاب کرامتی
دغدغه هر بازیگری این است که نقش های متفاوت را تجربه کند. اما قبلش باید سعی کند حافظه دیداری اش را قوی تر کند.
آرام غذا خوردن کمک می کند که همیشه فرم بدن حفظ شود، برای این کار همیشه بعد از بیست دقیقه مغز فرمان می دهد: «تو سیری».
تفاوت و تنوع نقش های کارنامه یک بازیگر اعتباری برای او به همراه ندارد؛ همچنان که یک بازیگر بزرگ ممکن است در کارنامه اش نقش های خیلی خاصی بازی نکرده باشد، نقش های متفاوت با بازیهای متفاوت دو موضوع مستقل هستند.
منبع: ماهنامه فیلم
انتهای پیام/ص