میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ٦ دی ماه امسال با ٢٩,٥ میلیون لیتر افزایش (نسبت به هفته پیش از آن) به بیش از ٦٨ میلیون لیتر رسید که بیشترین مصرف در روز پنج شنبه (5دی ماه9 به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجموع مصرف بنزین کشور دربازه زمانی ٣٠ آذر تا ٦ دی، به ٤٧٧ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر رسید که این مقدار از میانگین مصرف روزانه ٦٨ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتری این فرآورده در بازه زمانی یاد شده حکایت دارد.

طبق این گزاش بالاترین میزان مصرف بنزین در بازه زمانی یاد شده ٧٤ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز پنج شنبه (٥ دی) و پایین ترین میزان مصرف آن نیز با ٥٧ میلیون و یکصد هزار لیتر به روز جمعه ( ٦ دی) مربوط می شود.

*** مصرف ٨٥,٥ میلیون لیتر بنزین در تهران


بر پایه این گزارش، مجموع مصرف بنزین تهران نیز در بازه زمانی ٣٠ آذر تا ٦ دی با هشت میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر افزایش به بیش از ٨٥ میلیون لیتر رسید.

این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی با میانگین ٢١ میلیون و ٢١٠ هزار لیتر در روز، ٨٥ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بنزین در تهران مصرف شده است.

بیشترین مقدار مصرف بنزین در تهران با ١٤,٤ میلیون لیتر به روز یکشنبه ( ١ دی ) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١٠ میلیون ٦٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (٦ دی) مربوط می شود.

*** ثبت مصرف ٢٤ میلیون لیتر بنزین سوپر


مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز دربازه زمانی یاد شده با میانگین روزانه سه میلیون و ٤٤٠ هزار لیتر به ٢٤ میلیون و یکصد هزار لیتر رسید.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بیشترین مصرف این فرآورده با ٤,٥ میلیون لیتر به روز شنبه (٣٠ آذر) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٢.٨ میلیون لیتر به روز چهار شنبه (٤ دی) مربوط می شود.

مصرف ٧٥٩ میلیون لیتر گازوییل در کشور

در گزارش رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف نفت گاز (گازوییل) کشور در دوره زمانی یاد شده (٣٠ آذر تا ٦ دی) با میانگین ١٠٨ میلیون ٤٠٠ هزار لیتر در روز به ٧٥٩ میلیون لیتر رسید.
 
بیشترین مصرف نفت گاز در این دوره زمانی با ١٧١ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز شنبه ( ٣٠ آذر) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٨١ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (٦ دی) مربوط می شود.

*** مصرف ١٣٦ میلیون لیتر نفت سفید و ٣٤٢ میلیون لیتر نفت کوره

بنابر گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، مصرف نفت سفید کشور در بازه زمانی ٣٠ آذر تا ٦ دی با میانگین روزانه ١٩ میلیون و ٤٨٠ هزار لیتر به ١٣٦ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز با میانگین ٤٨ میلیون و ٨٧١ هزار لیتر به ٣٤٢ میلیون و یکصد هزار لیتر رسید.
 
مقایسه آمارها در بازه زمانی یاد شده نشان می دهد مصرف نفت سفید در مقایسه با هفته منتهی به ٦ دی، دو میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز ٥٧ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر افزایش داشته اند.

*** ثبت ٢٥ میلیون تراکنش کارت سوخت


شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در هفته منتهی به ٦ دی ماه همانند هفته گذشته در محدوده ٢٥ میلیون بار باقی ماند.

برپایه این گزارش، دربازه زمانی ٣٠ آذر تا ٦ دی ماه، ٢٥ میلیون و ٧٥٣ هزار و پنج تراکنش در سامانه کارت هوشمند سوخت ثبت شده است.

بیشترین میزان مراجعه به جایگاه ها برای دریافت سوخت با چهار میلیون و ٢٥٧ هزار و ٧١٧ تراکنش به روز یکشنبه (١ دی) و کمترین میزان تراکنش نیز با سه میلیون و ١٣٧ هزار و ٧١٤ تراکنش به روز جمعه (٦ دی) مربوط می شود.
 
مقایسه آماری هفته منتهی به ٦ دی با هفته پیش نشان می دهد تعداد مراجعه وسایل نقلیه به مجاری عرضه سوخت ٢٤ هزار و ٨٦١ بار کاهش داشته است.

تعداد درخواست صدور کارت المثنی در مدت یاد شده (٣٠ آذر تا ٦دی) نیز ٢٦ هزار و ٣٠٥مورد بوده است که از کاهش بیش از چهار هزار مورد درخواست در این زمینه حکایت دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، بنزین ، تراکنش ، سوپر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار