دومین برج جداسازی (ایزومریزاسیون ) طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس نصب شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این برج برای جداسازی ترکیبات با عدد اکتان پایین از محصول خروجی و برگشت آنها برای فراوری دوباره نصب شده است .
فرزانه افزود: این برج 656 تن وزن و 69 متر ارتفاع دارد به صورت سه قطعه جداگانه به پالایشگاه بندرعباس نصب شد .
وی تصریح کرد: طرح بنزین سازی و توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس را شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با سرمایه گذاری 800 میلیون یورو / اوایل سال 86 در زمینی به وسعت 577 هزار متر مربع آغاز کرد .
مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: با اجرای این طرح روزانه سه و نیم میلیون لیتر بنزین سوپر به اضافه دو ونیم میلیون لیتر بنزین معمولی به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افزوده می شود و نزدیک به 8 میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو 5 نیز تولید می شود .
فرزانه افزود: طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس از 9 واحد فرایندی از جمله واحدهای تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سنگین / واحد تصفیه هیدروژنی و رفورمینگ نفتای سنگین با احیای مداوم کاتالیست / واحد شیرین سازی گازهای ترش با آمین / واحد تصفیه آب ترش / واحد تصفیه هیدروژنی گازوییل و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز است .
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 15 مخزن استوانه ای به وزن 11 هزار تن و با ظرفیت انبارش 2 میلیون و 830 هزار بشکه محصولات میانی و نهایی با پیشرفت 90 درصد در دست ساخت است .
همه مراحل طراحی / 70 درصد خرید / تمام مرحل اجرا / ساخت تمام سازه های فلزی و 70 درصد سازه های استاتیک طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس به دست متخصصان داخلی اجرا شده است .
پالایشگاه نفت بندرعباس سومین پالایشگاه کشور از لحاظ ظرفیت پس از پالایشگاه های آبادان و اصفهان است ./س
انتهای خبر/
برچسب ها: نصب ، برج ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.