از ابتدای سالجاری تاکنون به طور میانگین روزانه حدود 65 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است و این در حالیست که متوسط مصرف بنزین در ایران بالای 70 میلیون لیتر در روز بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ با وجود بهره براری از هفت طرح از مجموع 10 پروژه توسعه، بهینه سازی و بهبود کیفیت تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه های موجود نفت، تراز تولید و مصرف بنزین کشور کماکان منفی است . 

از سوی دیگر مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مقرر شده بود که از اواسط سالجاری کل بنزین عرضه شده در جایگاه ها با استاندارد یورو 4 و 5 اتحادیه اروپا عرضه و توزیع شود که هم اکنون به جای 60 میلیون لیتر تنها حدود 12 تا 13 میلیون لیتر بنزین اروپایی در کشور توزیع می شود . 

رشد افسار گسیخته مصرف بنزین در کشور در برخی از روزها حتی رکوردهای 90 تا 100 میلیون لیتر در روز هم به ثبت رسیده است.

در این بین هر چند تاکنون در هیچ یک از کشورهای پیشرفته جهان بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی به عنوان سوخت در جایگاه ها عرضه نشده است اما شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بنزین پتروشیمی را استاندارد اعلام می کند . 

همزمان با تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بنا بر اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت از مهر ماه سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 4 تا 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، مصرف ، بنزین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.